برنامه های آموزشی باید علمی و نتیجه محور باشد

بوشهر(پانا)_ نشست آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و بهزیستی استان، معاونان و کارشناسان حوزه سلامت در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های آموزشی باید علمی و نتیجه محور باشد

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیشگیری از معلولیت ها در دوره دوم متوسطه ویژه دانش آموزان دختر و پسر پایه دهم و یازدهم در کل استان اجرا می شود.

او خواستار استمرار و هم افزایی بیشتر تفاهم های شکل گرفته در سنوات گذشته فی ما بین اداره کل بهزیستی استان و آموزش و پرورش استان شد.

کرمی افزود: هدف ما ارتقاء سلامت جامعه است.

کرمی گفت: با برنامه های بلند مدت مربیان بهداشت و حتی معلمان آماده برای انتقال دانش مربوط جهت آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در مدارس با کمک اولیای دانش آموزان موجب خواهد شد که جامعه سالم تری در آینده داشته باشیم.

علیمراد کرمی تاکید کرد: برنامه های آموزشی باید علمی و نتیجه محور باشد.

او گفت: این برنامه ها در برگیرنده گروه های هدف به ویژه والدین و دانش آموزان است.

علیرضا حاجیونی مدیر کل بهزیستی با اشاره به اجرای برنامه های آموزشی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها دانش آموزان مدارس گفت: باید این آموزش ها برنامه ریزی شده و با همکاری اولیاء و مربیان مدارس نهادینه شود.

حاجیونی اظهار کرد: مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف آموزش و توانمند سازی باعث کاهش معلولیت و پیشگیری از بروز معلولیت ها می شود.

اسد حصیری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: اختلالات ژنیتکی قابل درمان نبوده، ولی قابل پیشگیری است و با علم و آگاهی می توان از ابتلاء به معلولیت در جامعه جلوگیری کرد.

حصیری تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه آموزشی سطح سلامت و پیشگیری از بیماری ژنیتکی و معلولیت ها و آگاه سازی است.

او گفت: جهت اجرای برنامه از طرف اداره کل بهزیستی و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش همچون روال سال های قبل محتوی آموزشی چاپ و در اختیار مربیان و دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار