افزایش ۲.۵ برابری آتش‌سوزی‌های امسال در کشور نسبت به سال گذشته؛

مرکز فرماندهی یگان حفاظت کشور به نام البرز زارعی نامگذاری می شود

یاسوج (پانا) - رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد به پاس رشادت‌های البرز زارعی ( که در ارتفاعات دیل در حین عملیات مهار آتش دچار سوختگی شد و جان خود را از دست داد)، مرکز فرماندهی یگان حفاظت کشور، به نام او نامگذاری و اقدامات لازم برای احتساب وی به نام شهید خدمت نیز در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مرکز فرماندهی یگان حفاظت کشور به نام البرز زارعی نامگذاری می شود

مسعود منصور امروز در گچساران با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰۰ فقره آتش سوزی در جنگل و مراتع کشور رخ داده است گفت: حدود هشت هزار هکتار از جنگلها و مراتع کشور بر اثر این آتش سوزی ها دچار خسارت شد و این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دو و نیم برابری داشته است.

رئیس سازمان جنگل‌های کشور با اشاره به اینکه حدود ۹۷ درصد از آتش سوزی‌ها در کمتر از یک روز مهار شده افزود: مهار برخی آتش سوزی ها مانند آتش سوزی جنگلها و مراتع خاییز در کهگیلویه و خامی در گچساران به دلیل سخت گذر بودن بودن منطقه چند روز طول کشید.

منصور افزود: علت حدود ۹۰ درصد این آتش سوزی ها عامل انسانی است، از این تعداد ۱۰ درصد عمدی و ۹۰ درصد نیز به دلیل خطای انسانی به وقوع پیوست.

فیلی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سفر رئیس سازمان جنگلها و مراتع کشور به گچساران مقرر شد گروه سبزگامان گچساران به تجهیزات اطفای حریق مجهز شوند، همچنین محموله کمک‌های سازمان جنگل‌های کشور که شامل دمنده و تجهیزات اطفای حریق است در حال ارسال به کهگیلویه و بویراحمد است.
تاکنون ۶۰ فقره آتش سوزی در جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده و حدود ۵۰۰ هکتار مرتع و جنگل نیز در آتش سوخته است.

راه اندازی سامانه ۱۳۹ امداد جنگل در کشور

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور امروز در گچساران با بیان اینکه سامانه ۱۳۹ امداد جنگل در کشور راه اندازی می شود گفت: مردم می توانند حوادث و اتفاقات رخ داده در جنگلها و مراتع را از طریق این سامانه به سازمان جنگلها و مراتع کشور اطلاع رسانی کنند.

سرهنگ عباس نژاد افزود: طراحی سامانه ۱۳۹ به صورتی است که موارد اطلاع رسانی شده از سوی مردم هم در استان مربوطه و هم در مرکز قابل نظارت و پیگیری است.
او با بیان اینکه برنامه ها و اقدامات راه اندازی این سامانه انجام شده و هم اکنون در حال انجام زیرساخت های مخابراتی آن هستیم، گفت: اطلاع رسانی از طریق این سامانه رایگان( هزینه تماس از مردم دریافت نمی شود) است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور افزود: مرکز فرماندهی و کنترل حفاظت در سازمان جنگل‌ها در حال راه اندازی است تا بتوانیم نیرو‌های این سازمان را بهتر مدیریت و کنترل کنیم.
عباس نژاد گفت: اقدامات لازم برای رصد آتش سوزی ها در مراتع و جنگلها به صورت ماهواره ای نیز در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار