مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش:

شکایتی از آموزش مجازی دانش‌آموزان دریافت نکرده‌ایم

تهران ( پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد گلایه از آموزش مجازی در میان شکایات مردمی در سامانه آموزش و پرورش وجود ندارد و در واقع می‌توان گفت که آموزش مجازی برای دانش‌آموزان به شکایت ختم نشده ‌است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
شکایتی از آموزش مجازی دانش‌آموزان دریافت نکرده‌ایم

به گزارش ایرنا، زهرا مظفر درباره رضایت‌مندی خانواده ها و دانش‌آموزان از آموزش‌های مجازی اظهار کرد: گزارش‌هایی که اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی وزارت آموزش و پرورش پس از انجام آموزش‌های مجازی دریافت کرده‌ است، نشان می‌دهد که مدارس و والدین از این شیوه آموزش‌ رضایت‌ دارند.

وی افزود: براساس تماس‌های تلفنی تصادفی که آموزش و پرورش با والدین گرفته است، مشخص شد که خانواده ها حتی از این که در حین آموزش همراه فرزندان خود بودند نیز راضی هستند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش مجازی اتفاق بسیار خوبی در حیطه آموزش بود که تاکنون در نظام آموزشی کشور وجود نداشت، بسیاری از خانواده ها پیشتر حتی از شیوه و سطح آموزش دانش آموزان در مدارس مطلع نبودند اما با ایجاد فضای مجازی و آموزش در این فضا، شرایطی مهیا شد که به هر جهت والدین در کنار دانش‌آموزان قرار گیرند.

مظفر اشاره کرد: گزارشی که آموزش و پرورش از مدارس دریافت کرده، به این صورت است که به واسطه آموزش‌های مجازی و همراهی والدین حتی سطح دانش آموزان ضعیف‌تر در این دوران بهتر شد و این موضوع نشان از بهبود سطح و کیفیت آموزش دارد.

وی با یادآوری این که تاکنون آموزش مجازی سبب افزایش شکایات مردمی نشده است، عنوان کرد: اگر هم شکایتی در زمان آموزش آنلاین دانش آموزان به آموزش و پرورش شده باشد، شکایات در این خصوص بوده که دانش آموز به ابزار استفاده از آموزش آنلاین مانند اینترنت یا گوشی‌های هوشمند همراه دسترسی نداشته است که این موضوع هم توسط مدارس، مناطق و استان‌ها شناسایی شدند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که دسترسی به آموزش‌های مجازی نداشتند یا حتی از طریق شبکه ملی نیز به محتوای آموزشی دسترسی نداشتند، بسته‌های آموزشی مناسب را برای این دانش آموزان که بیشتر در مناطق عشایر و صعب العبور بودند، ارسال کرد.

مظفر افزود: دانش‌آموزان و خانواده‌ها می توانند هر تخلف یا نارضایتی در روند انجام امور خود را با نام مدیر و مدرسه در سامانه آموزش و پرورش ثبت کنند تا طی ۱۰ روز به این شکایات رسیدگی شود.

وی اعلام کرد: خانواده ها، دانش آموزان و معلمان می‌توانند از طریق سامانه ثبت شکایات به آدرس shekayat.medu.ir و هم از طریق سامانه رسیدگی به شکایات در سازمان مدارس غیردولتی به آدرس mosharekatha.ir شکایت خود را ثبت کنند تا حداکثر در مدت هفت تا ۱۰ روز به آن رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار