افزایش ۵ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها

تهران ( پانا) - سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در حالی از گازرسانی ۲۵۳ میلیون متر مکعبی گاز به نیروگاه‌ها در تیرماه خبر داده که این رقم در خردادماه به صورت میانگین روزانه ۲۴۰ میلیون متر مکعب بوده که حکایت از رشدی ۵ درصدی دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۵ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها

به گزارش ایرنا، «محمد عسگری» با اشاره به مصرف روزانه ۵۴۲ میلیون متر مکعب گاز در کشور، گفت: مصرف بخش خانگی و تجاری با توجه به فصل گرم سال به ۱۶۲ میلیون متر مکعب رسیده است این در شرایطی است که زمستان گذشته مصرف این بخش به بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسید.

وی به گازرسانی به نیروگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر روزانه ۲۵۳ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌های تولدی برق تحویل می‌شود.

عسگری ادامه داد: گازرسانی به نیروگاه‌ها در تابستان به حداکثر خود می‌رسد.

اکنون تمام نیروگاه‌های کشور به شبکه گاز متصل هستند با این حال در فصول سرد سال و با افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد و سوخت مایع جانشین آن می‌شود.

پیش از این مدیر سابق دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده بود که گازرسانی به نیروگاه‌ها افزایش پیدا کرده و حتی این آمادگی وجود دارد که در مرداد و شهریور سال جاری گازرسانی به این بخش تا ۳۱۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار