عیادت از هنرمند و پیشکسوت چاقوسازی استان زنجان

زنجان (پانا) - معاون صنایع دستی به همراه کارشناسان صنایع‌دستی زنجان از روح اله صفدری، هنرمند پیشکسوت هنر چاقوسازی عیادت کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
عیادت از هنرمند و پیشکسوت چاقوسازی استان زنجان

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، الناز خدایی فر، در عیادت از استاد روح الله صفدری پیشکسوت صنایع‌دستی با حضور در منزل وی، ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای این هنرمند گرانمایه، از خدمات ارزنده او در راستای زنده نگه داشتن هنر چاقوسازی استان قدردانی کرد.
خدایی فر گفت: «روح الله صفدری یکی از هنرمندان پیشکسوت در صنایع دستی استان است که سالها به عنوان استاد عمر خود را صرف آموزش چاقوسازی کرده است. این استاد از ذخیره ها و چهره های ماندگار فرهنگ و هنر زنجان است و امیدواریم که به زودی شاهد بهبودی کامل این استاد باشیم.»
او افزود:« چاقوسازی با قرنها قدمت، از هنرهای متداول استان زنجان است، هنری که سینه به سینه به ارث رسید تا برای ما به یادگار بماند.»
استاد روح الله صفدری در سال 1305 چشم به جهان گشود و از سن 10 سالگی نزد اساتیدی چون مرحوم احمد آقا، مرحوم حاج رضا فرخی، مرحوم حاج عباس زنجانی و مرحوم استاد ابوالفظل نظم پرور چاقوسازی آموخت. او در سال 1326 یعنی 21 سالگی برای خود استادکاری بود و بصورت مستقل شروع به کار کرد. از ساخته های استاد صفدری می توان به چاقوهای یک الی شش تیغ و چاقوی ضامن دار اشاره کرد.این هنرمند چاقو ساز پیشکسوت زنجانی پس از 79 سال فعالیت پر برکت در سال 1394 بازنشسته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار