بابایی: کاهش ۹۴ درصدی متقاضیان بیمه بیکاری کرونا در اردیبهشت‌ماه

تهران(پانا) - مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون می‌گوید در اردیبهشت ماه ۱۸ هزار و ۲۵۵ نفر از بیکاران برای دریافت بیمه بیکاری کرونا در سامانه ثبت نام کردند که در مقایسه با ۳۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری اسفندماه ۹۸ سیر نزولی ۹۴ درصدی داشته است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بابایی: کاهش ۹۴ درصدی متقاضیان بیمه بیکاری کرونا در اردیبهشت‌ماه

به گزارش ایرنا، «مسعود بابایی» اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد برای تمام اشخاصی که از ۱۰ اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه بیکار شدند و در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام و در خواست خود را اعلام کردند بیمه بیکاری پرداخت شود.

وی افزود: براین اساس وزارت تعاون اطلاعات متقاضیان را پالایش و به سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کند و این سازمان نیز تعداد عائله و تاریخ دقیق بیکاری متقاضیان را به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌کند و در مرحله آخر اطلاعات از سازمان برنامه و بودجه به سازمان خزانه‌داری کل کشور فرستاده می‌شود و خزانه‌داری کل براساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا مبلغی که به این افراد تعلق می‌گیرد را می‌پردازد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: درخواست بیمه بیکاری کرونا نیازی به رسیدگی در کمیسیون‌های مربوطه ندارد و صرفا مبنای تایید صلاحیت آنها شرایطی است که سامانه برای آنها تعریف کرده است.

وی افزود: در مجموع ۸۵۱ هزار و ۸۶۴ نفر در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری وزارت تعاون ثبت‌نام کردند که ۷۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر مشمول دریافت بیمه‌بیکاری هستند.

بابایی درباره جزئیات تعداد متقاضیان دریافت بیمه بیکاری که در سامانه ثبت نام کردند، گفت: افرادی که از ۱۰ تا ۳۱ اسفندماه با شیوع بیماری کرونا بیکار شدند براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حق بیمه دریافت می‌کنند.

وی افزود: براین اساس در اسفندماه ۳۷۱ هزار و ۳۴۰ نفر ثبت نام کردند که ۲۴۱ هزار نفر از آنها تایید شدند و در مرحله اول ۱۰۳ هزار نفر و در مرحله دوم ۴۶ هزار نفر مقرری بیکاری دریافت کردند و لیست تکمیلی ۶۳ هزار نفر نیز در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته تا برای آنها پرداخت شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت تعاون دلیل وقفه پرداخت مقرری بیکاری ۹۱ هزار و ۶۵۶ نفر در اسفندماه را درست نبودن شماره حساب، همخوانی نداشتن شماره حساب با شماره شبا، متعلق نبودن شماره حساب به ۶ بانک عامل اعلامی و همخوانی نداشتن شماره حساب با شماره ملی عنوان کرد.

وی در ادامه درباره ثبت نام بیکاران در فروردین ماه نیز گفت: در این دوره ۳۷۱ هزار و ۳۴۰ هزار نفر در کاریابی‌ها و ادارات کار برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که اطلاعات ۳۰۲ هزار و ۵۶۰ نفر پالایش شده و در نهایت ۲۵۸ هزار و ۴۲۸ نفر برای دریافت مقرری تایید شدند.

بابایی افزود: براین اساس در مرحله نخست مقرری ۱۰۷ هزار نفر واریز شد و لیست مابقی مشمولان نیز ارسال شده و منتظر پرداخت مقرری از خزانه‌داری کل هستیم.

وی گفت: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا اردیبهشت آخرین ماه پرداخت بیمه بیکاری است و متقاضیان تا ۳۱ خردادماه فرصت داشتند تا در سامانه ثبت نام کنند براین اساس ۱۸ هزار و ۲۵۵ نفر ثبت نام کردند که اطلاعات آنها از اول تیرماه درحال پالایش است و لیست آنها طی هفته آینده به سازمان تامین اجتماعی بای انطباق ارسال می‌شود تا اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت تعاون گفت: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در این ایام نزولی بوده است به طوری که از ۳۰۰ هزار نفری که در اسفندماه ثبت نام کردند به ۱۸ هزار نفر در اردیبهشت ماه رسیده است.

وی گفت: در مجموع ۸۵۱ هزار و ۸۶۴ نفر کل ثبت‌نامه شدگان هستند که ۷۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر مشمول دریافت بیمه‌بیکاری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار