فراخوان دبیرکل سازمان ملل متحد برای جهانی عاری از شکنجه

تهران (پانا) - دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی حمایت از قربانیان شکنجه، 26 ژوئن 2020 برابر با 6 تیرماه جاری برای جهانی عاری از شکنجه فراخوان داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان دبیرکل سازمان ملل متحد برای جهانی عاری از شکنجه

به گزارش پایگاه خبری سازمان ملل متحدد در ایران، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

«شکنجه سوءاستفاده‌ای گسترده از حقوق بشر است. حقوق بین‌الملل با صراحت شکنجه را در همه موارد منع می‌کند. با این وجود، شکنجه در بسیاری از کشورها ادامه دارد، حتی در کشورهایی که جرم‌انگاری می‌شود. در این روز بین‌‌المللی حمایت از قربانیان شکنجه، مدافعان حقوق بشر و بازماندگان شکنجه در سراسر جهان از این فرصت استفاده می‌کنند تا در برابر این انکار شرم‌آور کرامت انسانی نظر خود را بیان نموده و آنان برای به یادآوردن و حمایت از قربانیان شکنجه اقدام می‌کنند.

شکنجه نابود می‌نماید هر فرد و هرچیزی را که لمس می‌کند، از جمله شکنجه‌گران و نظام‌ها و کشورهایی را بی‌ارزش می‌کند که شکنجه در آنجا اتفاق می‌افتد. نباید هرگز اجازه داده شود که شکنجه‌گران از جنایات خود بگریزند و نظام‌هایی که شکنجه را ممکن می‌سازند باید برچیده یا دگرگون شوند.

قربانیان و بازماندگان و خانواده‌های آنان باید توانمند شوند و به آنان در جهت یافتن عدالت برای تجربه دشوار خود، کمک شود. برای این منظور، اینجانب از "صندوق داوطلبانه سازمان ملل متحد برای قربانیان شکنجه" قدردانی می‌کنم و برای تکمیل موجودی آن فراخوان می‌دهم.

در این روز بین‌المللی، بیایید قربانیان شکنجه را گرامی بداریم و برای دستیابی به جهانی تلاش کنیم که چنین سوءاستفاده‌هایی در آن غیر ممکن باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار