مدرس خیابانی: ۸۰درصد مرزهای تجاری ایران باز شد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بحث تأمین مواد اولیه یکی از اولویت‌های این وزارتخانه است، می‌گوید ۸۰درصد مرزهای تجاری ایران باز شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مدرس خیابانی: ۸۰درصد مرزهای تجاری ایران باز شد

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، حسین مدرس‌خیابانی در بازدید از یک واحد صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ که ظهر امروز با حضور استاندار البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر جهش تولید، این موضوع مساله محوری و مورد توجه وزارت صمت است.

وی با بیان اینکه صادرات، ارزآوری، اشتغال، مسائل اجتماعی و امنیتی‌ با افزایش تولید مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: مهمترین اقدامی که در سال ۹۹ مورد هدف وزارت صمت است، بحث تامین مواد اولیه بود که تلاش کردیم از منابع دیگر تامین کنیم.

مدرس‌خیابانی افزود: در ماه‌های ابتدای سال شاهد ایجاد شکاف عمیق در بحث تجارت و صادرات بودیم که علت آن تنها شیوع کرونا ویروس بود و خوشبختانه شرایط امروز به حالت قبل از شیوع کرونا بازگشته و در حال جبران هستیم.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه صادرات در سال‌جاری ۴۱ میلیارد دلار هدف‌گذاری صادرات است، گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد مرزهای تجاری‌ ایران که پس از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، به صورت پلکانی باز شده و تقریبا صادرات روال عادی به گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار