مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان :

پوشاک عمده ترین کالای قاچاق در استان خوزستان است

اهواز (پانا) - مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان خوزستان خبر داد پوشاک عمده ترین کالای قاچاق در استان است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پوشاک عمده ترین کالای قاچاق در استان خوزستان است

نعمت الله بیرانوندی در حاشیه نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت و گو با پانا در پاسخ به این پرسش که عمده ترین کالای قاچاق در استان چیست و تابع چه شرایطی است، بیان کرد: بیشترین کالای قاچاق در استان خوزستان شاید بشود گفت که بستگی به کشش بازاری که در نقاط مرکزی کشور دارد وابسته است و نمی توانیم تمرکز کنیم که کدام کالا باشد گاهی اوقات پوشاک، باتری ماشین، لاستیک خودرو، نوشیدنی های انرژی زا و... است، اما تقریبا می شود گفت که اگر بخواهیم یک جنبه غالبی را در نظر بگیریم اکثرا به سمت پوشاک تمایل دارند.

او در در پاسخ به پرسشی دیگر که چرا اداره تعزیرات حکومتی در استان به بحران قیمتها در بخش میوه و تره بار ورود نکرده است و ما شاهد هستیم که ثبات قیمت و شاخص کیفیت در این حوزه وجود ندارد، توضیح داد: قیمت گذاری کار کمیسیون نظارت است که در سازمان صمت تشکیل می شود. این کمیسیون در واقع با ریاست کارشناسان این سازمان در کمیسیون صنعت و معدن و با حضور دستگاه های ذی ربط مثل اداره کل اقتصادی، استانداری، اتحادیه ها، اتاق اصناف، انجمن حمایت از مصرف کنندگان و ... در واقع تعیین قیمت می شود یا کالایی در کشور یک قیمت رسمی و مصوب کشوری دارد که یک قیمت متعارف دارد، قیمت ارشادی دارد یا محصول استان است و برایش قیمت گذاری می شود، بنابراین لازم است به یک ثبات قیمت برسیم. جدا از نوسانات فعلی که در بازار متاثر از کل کشور یا متاثر از تحریم هاست، اما بعضی افزایش قیمت ها حقیقتا مورد انتظار نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در خصوص این موضوع افزود: محصولی که شاید تولید استان باشد یک اصول قیمت گذاری دارد که هزینه ماده اولیه، هزینه حمل و نقل، هزینه جانبی، بعضا در بعضی مکان ها مثل استان خوزستان هزینه نگهداری هم نسبت به بقیه استان ها بالاتر است که همه اینا مربوط می شود به بحث کمیسیون نظارت که قمیت گذاری می شود. ما هم مثل شما باید دریافت کننده آن قیمتی باشیم که تعیین کرده اند.

او ادامه داد : در بحث میوه از دستگاه ما به عنوان یک نهاد مرتبط دعوت به عمل می آید در سطحی در جریان قیمت باشیم که از آن استفاده کنیم، اما بحث اینکه چه قیمتی گذاشته بشود دوستان ما در صنعت، معدن، تجارت و اتحادیه میوه و تره بار باید ورود بیشتری به آن داشته باشند و نظارت کافی روی قضایا داشته باشند. بنابراین در بحث میوه ما قیمت گذار نیستیم، ما تخلفی که دوستان به آن رسیده و گزارش داده باشندرا رسیدگی می کنیم.
در خصوص قیمت میوه با توجه به شاخص کیفیت آن همانند سایر استانها مثلا در لیست قیمت ها گیلاس تک دانه و گیلاس معمولی و درجه ۲ با هم تفاوت قیمت دارند، الان همین گیلاس درجه ۳ در بازار امیدیه کیلویی ۳۰ هزار تومن و در کیانپارس کیلویی ۴۵ هزار تومن و در منطقه حصیر آباد اهواز کیلویی ۲۵هزار تومن همان میوه درجه ۳ قیمت دارد و مامیوه ای تحت عنوان درجه ۱ نداریم، یک ورود جدی به این بحث در استان باید وجود داشته باشد. بیرانوندی در واکنش به این موضوع پاسخ داد: در بحث تشخیص درجه میوه و در بحث نرخ گذاری میوه کارشناسان خود معدن، صعنت، تجارت و اتحادیه نظر کارشناسی را می دهند.
۲ گروه خدمتی همکاران ما در تعزیرات حکومتی هستند یا روسای شعب هستند که با تحصیلات عالی حقوقی و قضایی کار رسیدگی را انجام می دهند و سایر دوستان هم در سایر رشته ها کار پشتیبانی از شعب را انجام می دهند. بنابراین ما بازرس فلان تخصص و رشته در بازار نداریم. برای کار کارشناسی شما هم شکایت کنید از یک واحد صنفی رسیدگی به آن را به صنعت معدن و اتحادیه محول می کنیم که در واقع نظر کارشناسی به ما بدهند. بر این اساس، در بحث میوه ما می توانیم بر اساس آن وظیفه ای که قانون گذار به ما داده و در پرونده هایی که به دستمان می رسد با سرعت و دقت رسیدگی کنیم و در بحث نظارتی هم اعلام آمادگی کردیم و الان هم می کنیم. در صورتی که اتحادیه و سازمان صنعت و معدن از ما بخواهند، شبانه روز در خدمتشان هستیم. در بحث میوه هم خواهیم بود. تا همین اسفند ماه هم شعب ما تا نیمه شب، هم در میدان الغدیر حاضر بودند و در آنجا اکیپ مستقر دارند و خود صنعت معدن یک اکیپ ثابتی هم در میدان تره بار دارد در این حال همچنان هم برای فعالیت میدانی در کنار دوستان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار