حاجی میرزایی: جزئیات بازگشایی مدارس هفته آینده به مدارس ابلاغ می‌شود

از سوی سازمان پژوهش تمام محتوای دروس ۱۲ پایه بررسی شده و دروسی که الزاما باید حضوری آموزش داده شوند یا ترجیحا غیرحضوری باشند مشخص شده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره زوج و فرد شدن روزهای مدرسه در سال تحصیلی پیش‌رو توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: جزئیات بازگشایی مدارس هفته آینده به مدارس ابلاغ می‌شود

محسن حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران گفت: مسئولیت حقوق بازنشستگان با سازمان بازنشستگی و وزارت رفاه است که مسئولیت پیگیری این کار را برعهده دارند. با پیگیری‌های ما قانونی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان تا حدود ۸۰ درصد داریم که باید در طول اجرای برنامه اجرا شود امسال ردیفی برای این کار نیز اختصاص داده شده است.

حاجی میرزایی گفت: افرادی که بازنشسته می‌شوند از مجموعه ما خارج شده و تحت حمایت سازمان دیگری هستند. رتبه بندی در آیین نامه‌ای به تصویب دولت رسید و پرداخت آن از ابتدای مهر ۹۸ آغاز شد. همه افرادی که شاغل بودند تابع قانون هستند و افراد بازنشسته آن زمان مشمول رتبه بندی نمی‌شوند.

برگزاری آزمون آموزشیاران در ۲۰ تیرماه

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به پیام‌های معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها درباره وضعیت استخدامشان گفت: قانونی در سال ۸۸ تصویب و ۱۱ بار اصلاح شده است. دایره افرادی که می‌توانیم استخدام کنیم در قانون تعیین شده براساس قانون ما باید آموزشیاران را در یک آزمون شرکت دهیم که این آزمون تصمیم وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه یک قانون است که باید برگزار شود و در این راستا این آزمون در ۲۰ تیر خواهد بود.

استخدام ۲۵ هزار معلم حق‌التدریسی و نهضتی

وی ادامه داد: از مجموعه افرادی که مشمول قانون‌اند موظفیم متناسب با اعتبار و ردیف اختصاص یافته استخدام کنیم و امسال ۲۵ هزار ردیف اختصاص دادند که براساس بالاترین امتیاز، افراد استخدام و استخدام مابقی افراد به سال‌های بعد موکول می‌شود.

حاجی میرزایی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: ۴۰ درصد مدارس در مناطق کم جمعیت روستایی و شهری هستند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم تعداد دانش‌آموزان هر کلاس را در نظر بگیریم و مدرسه را با کل دانش‌آموزان برگزار کنیم اما در مناطقی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر است باید دانش‌آموران تقسیم شوند ناگزیریم زمان آموزش را به دو تا سه روز تقسیم کنیم که ۳ روز حضوری، ۳ روز غیرحضوری و به صورت زوج و فرد باشد

محتوای دروس ۱۲ پایه برای سال تحصیلی پیش‌رو بررسی شده است

وی ادامه داد: جزییات این موضوع تدوین شده و در هفته آینده به تمام مدارس کشور ابلاغ می‌شود تا متناسب با وضعیت زرد، سفید و قرمز عمل کنیم. تعطیلی مدارس را در ۵ شنبه لغو کردیم تا ۶ روز تحصیلی داشته باشیم و روزها را سه روز، سه روز تقسیم کنیم. درباره کیفیت تقسیم ساعات هم از سوی سازمان پژوهش تمام محتوای دروس ۱۲ پایه بررسی شده و دروسی که الزاما باید حضوری آموزش داده شوند یا ترجیحا غیرحضوری باشند مشخص شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میزان زاد و ولد در جامعه کاهش پیدا کرده است گفت: جمعیت به سمت کهنسالی می‌رود ما نیازمند جمعیت پویا، خلاق و فعال هستیم من فکر می‌کنم آموزش و پرورش می‌تواند سهم به‌سزایی در توسعه فرهنگ فرزندآوری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار