مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد:

300 میلیون متر مکعب کسری مخزن داریم

یزد (پانا) - مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد از تدوین سند سازگاری با کم آبی استان یزد در راستای صفر کردن کسری مخازن آب زیرزمینی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
300 میلیون متر مکعب کسری مخزن داریم

محمدمهدی جوادیان زاده در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به تاثیرگذاری روحانیت در جامعه اظهار کرد: از ائمه جمعه و جماعات درخواست داریم که بخشی از خطبه‌ها و سخنرانی‌های خود را در این هفته به توصیه مردم در زمینه صرفه‌جویی مصرف آب و برق اختصاص دهند.
وی با اشاره به اینکه امسال گرمای زودرس داشتیم و درحال حاضر دمای هوای یزد بسیار زیاد است تصریح کرد: به دلیل گرمای هوا و شیوع کرونا مصرف بی‌رویه آب در استان را شاهد هستیم.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: به طور متوسط نزدیک به 32 درصد و در بعضی روزها تا 45 درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف آب شرب را داریم.
جوادیان‌زاده با تاکید بر اینکه هر سال پیش‌بینی‌ها نسبت به افزایش 3 تا 5 درصدی مصرف آب را داشتیم گفت: این که یک دفعه این رقم افزایش مصرف آب را تجربه کنیم واقعا دور از انتظار بود و زیرساخت‌های تامین آب استان یزد تاب و توان تحمل این حجم افزایش را ندارد.
وی به مصرف آب در حوزه کشاورزی و صنعت در یزد اشاره کرد و عنوان کرد: سند سازگاری با کم آبی استان یزد تدوین شده که باید با تعامل همه دستگاه‌ها و ذیل نظر استاندار تصویب استانی و برای تصویب ملی به تهران ارسال شود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد با تاکید بر اینکه این سند باید راهکارهای مدیریت مصرف آب برای صفر کردن کسری مخزن آب را ارائه کند افزود: استان یزد ششمین استان کشور به لحاظ حجم کسری مخزن است.
جوادیان‌زاده بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 300 میلیون متر مکعب کسری مخزن داریم و این به معنای آن است ذخایری که ده‌ها هزار سال ذخیره شده در حال کاهش است.
وی میزان جبران این کسری توسط بارندگی‌های امسال و سال گذشته را نزدیک به 60 میلیون متر مکعب دانست و ابراز امیدواری کرد که تدوین این سند و اجرای آن کسری مخزن را صفر کرده و علاوه بر اینکه نسل فعلی تحت فشار قرار نگیرد، برای نسل‌های آینده هم آب باقی بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار