مدیرکل کمیته امداد استان زنجان عنوان کرد:

فرهنگ‌سازی زکات نیازمند عزم و همت همگانی است

زنجان (پانا) - کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات با اذن از ولی‌فقیه جمع‌آوری زکات را در جامعه اسلامی بر عهده داشته و فرهنگ‌سازی زکات و نهادینه کردن ادای این فریضه الهی نیازمند عزم و همت همگانی است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی زکات نیازمند عزم و همت همگانی است

به گزارش سایت خبری کمیته امداد ، هدایت صفری ، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات شهرستان طارم که با حضور امام‌جمعه ، نماینده فرماندار و اعضای شورای زکات این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات و رسیدگی به نیازمندان از شئونات ولی‌فقیه است ، گفت: کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات با اذن ولی‌فقیه کار جمع‌آوری زکات را در جامعه اسلامی بر عهده دارد.

وی بابیان اینکه بر اساس نظر فقهی مقام معظم رهبری و تبصره ماده ۱ از قانون زکات به‌منظور جمع‌آوری ، ساماندهی و مدیریت زکات ، دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد استقراریافته است ، افزود: بر همین اساس کمیته امداد مأذون از ولی‌فقیه در این بخش فعالیت داشته و واگذاری این فریضه الهی مهم به این نهاد باهدف جلوگیری از چندگانگی در جمع‌آوری و برقراری عدالت در توزیع انجام‌شده است.

صفری با اشاره به فرازی از پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسر زکات " ما مسئولان باید از کم‌کاری خود درزمینهٔ زکات به عفو خداوند پناه ببریم " ، ادامه داد: این فراز از پیام معظم له به اجلاس سراسر زکات نشان‌دهنده ضرورت توجه و تلاش بیشتر مسئولان نظام در این زمینه بوده و از همین رو فرهنگ‌سازی زکات و نهادینه کردن ادای این فریضه الهی نیازمند عزم و همت همگانی است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه پیش‌بینی‌شده در این بخش در سال گذشته ، افزود:۸۵ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته در امور معیشتی ، درمان ، مسکن و جهیزیه نیازمندان بوده و ۱۵ درصد از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده نیز در امور عمومی از قبیل مرمت ، بازسازی ، احداث و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی با اشاره به بودجه‌ریزی مبتنی بر مشارکت‌های مردمی در سال جاری در این نهاد ، بر زمینه‌سازی برای اثرگذاری فریضه الهی زکات در حوزه خدمت‌رسانی هدفمند و اثربخش به نیازمندان ، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت دینی زمینه ارائه خدمات اثربخش و هدفمندتر به‌ویژه در حوزه توانمندسازی به جامعه هدف این نهاد ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار