فعالان دریایی مراقب باشند: از فردا دریای خزر مواج است

هوای مازندران خنک می‌شود

ساری (پانا) - هواشناسی مازندران هشدار داد که از بعدازظهر فردا با وزش باد شدید، دریای خزر مواج شده و فعالیت در دریا نیاز به تمهیدات لازم دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالان دریایی مراقب باشند: از فردا دریای خزر مواج است

هواشناسی مازندران اعلام کرد که از اواخر وقت پنج‌شنبه پنجم تیرماه با شمالی شدن جریان هوا دریا به تدریج مواج خواهد شد. این شرایط تا روز دوشنبه 9 تیرماه ادامه خواهد داشت.

بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا 12 متر بر ثانیه (43 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 15 متر بر ثانیه (54 کیلومتر بر ساعت) پیش‌بینی شده است. همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا 1.5 متر و دور از ساحل تا 2 متر برآورد می‌شود.

احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و صدمه دیدن ماهیان در قفس از اثرات این مخاطره خواهد بود و تمامی فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را باید به عمل آورند.

طی این مدت شرایط برای شنا مناسب نیست.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران نیز به پانا گفت: «در اواخر وقت فردا با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید موقتی
بیشینه دما در مناطق غربی استان بین 29 تا 31 درجه و در مناطق مرکزی وشرقی بین 31 تا 34 درجه سلسیوس خواهد بود.»

به گفته او در روزجمعه ششم تیرماه، آسمان نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده و وزش باد همراه می‌شود و با کاهش دما، بیشینه دما در مناطق غربی استان بین 26 تا 28 درجه و در مناطق مرکزی و شرقی بین 28 تا 31 درجه سلسیوس خواهد شد.

در حالی که از جمعه شب تا دوشنبه نهم تیرماه، مازندران ابری و نسبتاً خنک خواهد بود، بارش متناوب و پراکنده باران، وزش باد قابل انتظار است و احتمال رعدوبرق نیز وجود دارد. بیشینه دما در مناطق غربی استان بین 22 تا 25 درجه و در مناطق مرکزی و شرقی بین 23 تا 27 درجه سلسیوس خواهد بود.

اما از روز سه‌شنبه دهم تیرماه، همراه با افزایش نسبی دما بیشینه دما در مناطق غربی استان بین 25 تا 28 درجه و در مناطق مرکزی و شرقی بین 28 تا 31 درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار