ادامه سیر نزولی رضایت آمریکایی از عملکرد ترامپ

تهران (پانا) - نتایج یک نظرسنجی تازه نشان داد که میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد کرونایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور به پایین‌ترین سطح خود کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ادامه سیر نزولی رضایت آمریکایی از عملکرد ترامپ

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز از نیویورک، این نظرسنجی که توسط موسسه ایپسوس و رویترز در روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئن (۲ و ۳ تیر) انجام شد، همچنین مشخص کرد که اکثر آمریکایی ها خواستار حضور و ارائه شهادت جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در کنگره هستند، پس از آنکه وی ترامپ را در کتاب جدید خود به کارهای ناشایست متهم کرد.

براساس یافته های این نظرسنجی، ۳۷ درصد آمریکایی ها از نحوه واکنش ترامپ به بیماری همه گیر کووید - ۱۹ راضی اند که پایین ترین رقم از زمان آغاز نظرسنجی موسسه ایپسوس - رویترز در آغاز ماه مارس (اوایل اسفند ۹۸) است. ۵۸ درصد گفتند که از این عملکرد ناراضی اند.

در حالی که چند ماه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا باقی است، جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در جلب نظر رای دهندگان، از وی به میزان ۱۰ درصد پیشی گرفته است.

ترامپ در مهار شیوع کرونا در آمریکا که تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر را در این کشور به کشتن داده، ضعیف عمل کرده و ایالت های مختلف را به بازگشایی وا داشته است بدون آنکه کارشناسان نسبت به ایمن بودن این کار اطمینان دهند.

به نظر می رسد میزان بدبینی به اعضای حزب جمهوریخواه در دوره ریاست جمهوری ترامپ بیش از هر زمان دیگری است. تنها ۴۳ درصد از رای دهندگان گفتند که کشور در مسیر درستی قرار دارد، رقمی که پایین ترین میزان از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ است.

ترامپ با انتقادهایی از طرف اعضای تشکیلات نظامی آمریکا همچون جیمز متیس اولین وزیر دفاع خود به دلیل پاسخ نظامی به اعتراض ها مواجه بوده است. به تازگی نیز، جان بولتون گفت که ترامپ مناسب ریاست جمهوری نیست و وی را در کتاب جدیدش به مانع تراشی در اجرای عدالت متهم کرد.

حال ۵۸ درصد از مردم آمریکا شامل ۸۱ درصد دموکرات و ۳۷ درصد جمهوریخواه نسبت به شهادت بولتون در کنگره درمورد تجاربش در دولت ترامپ ابراز تمایل کرده اند.

در همین حال، به نظر می رسد آمریکایی ها علاقه کمتری به انجام تحقیقات استیضاحی دیگر در آستانه انتخابات داشته باشند، به طوری که ۴۱ درصد گفتند که می خواهند کنگره تحقیقات دیگری را درمورد ترامپ انجام دهد، در حالی که ۳۹ درصد با آن مخالفت کردند و ۲۰ درصد نسبت به این مساله اطمینان نداشتند.

نظرسنجی موسسه ایپسوس - رویترز به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد. در این نظرسنجی، پاسخ یک هزار و ۱۱۵ فرد بالغ شامل ۵۰۳ دموکرات و ۴۰۸ جمهوریخواه جمع آوری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار