150 طرح صنعتی در سال جهش تولید دراستان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل(پانا)- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل عنوان کرد در سال جهش تولید یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان صمت در استان اردبیل تکمیل و بهره‌برداری از 150 طرح صنعتی است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
150 طرح صنعتی در سال جهش تولید دراستان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش روابط عمومی اداره صمت استان اردبیل، رامین صادقی در جریان بازدید خبرنگاران از چند واحد تولیدی احیا شده در اردبیل اظهار کرد: ما امسال در چند بخش با هدف توسعه صنعت استان هدفگذاری کردیم تا پروژه‌هایی که بین 60 تا 95 درصد پیشرفت دارند، تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

او تعداد این طرح‌های ایجادی را 150 مورد با ظرفیت اشتغال 6 هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این 150 طرح ایجادی با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 500 میلیارد تومان در مناطق مختلف استان افتتاح خواهد شد تا تحولی در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی شکل گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: به دلیل شرایط تحریم و وضعیت کرونا دومین رویکرد ما کمک به افزایش ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی است که امیدواریم با یک برنامه‌ریزی مناسب ظرفیت 50 درصدی برخی از واحدها را تا 100 درصد افزایش دهیم که این امر به ارزش افزوده بیشتر و اشتغال گسترده در سطح واحدهای تولیدی کمک خواهد کرد.

صادقی به طرح‌های توسعه‌ای صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: برخی از واحدهای صنعتی نظیر اشجع باطری در تلاش برای راه‌اندازی فازهای تکمیلی هستند تا با یک توان مضاعف در حوزه تولید و اشتغال بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند که در این راستا 30 واحد در استان در سال جهش تولید توان تولید خود را با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای ارتقا می‌بخشند.

او بیان کرد: از سال 97 تلاش کردیم تا مجموع واحدهای تولیدی دارای پروانه را مورد پایش قرار دهیم که انتظار می‌رود نتیجه این کار به تقویت بخش صنعت و سرمایه‌گذاری منجر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: در استان اردبیل بیش از یک هزار و 42 واحد صنعتی دارای پروانه فعالیت هستند که از این تعداد 843 واحد فعال و سرپا هستند.

صادقی تصریح کرد: 20 درصد این واحدهای دارای پروانه که تعداد آنها به 199 مورد می‌رسد، غیرفعال بوده که از بین واحدهای غیرفعال قرار است در سال جاری 77 واحد فعالیت خود را از سرگیرند.

اویکی از رویکردهای سازمان صمت را در استان احیای واحدهای صنعتی مشکل‌دار به دلیل مسایل مالی، حقوقی و مدیریتی اعلام کرد و گفت: 510 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است تا این 77 واحد راکد و غیرفعال به چرخه تولید بازگردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: در صورت راه‌اندازی این واحدها زمینه اشتغال 2 هزار و 200 نفر فراهم می‌آید که تلاش می‌کنیم 15 واحد از این مجموعه‌های راکد را تا آخر تیرماه فعال کرده و به چرخه اقتصادی برگردانیم.

صادقی خاطرنشان کرد: 28 طرح پیشران در استان اردبیل از مجموع 150 طرح اولویت‌دار و با اشتغال 4 هزار نفر در دستور کار قرار گرفته تا در سایه فعالیت این مجموعه‌ها توان اقتصادی استان افزایش یابد.

او سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌های اولویت‌دار و پیشران را 3 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار