مجوز هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد تا ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تمدید شد

تهران (پانا) - در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، با تمدید مجوز هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی تا ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مجوز هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد تا ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تمدید شد

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد علی کی نژاد در جلسه ۳۴۲ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، در مورد نامه وزیر وقت بهداشت در مورد هیأت جذب مستقل دانشگاه آزاد، گفت: رویه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این صورت است که اعتراض در شورای معین شورای عالی طرح می‌شود و کسی که اعتراض دارد باید در جلسه حضور داشته باشد و در غیر این صورت اعتراض رد می‌شود.

کی‌نژاد گفت: هیأت عالی جذب می‌تواند مصوباتش را از طریق شورای اسلامی شدن به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: باید مراقبت شود که سیاست‌های وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی ‌شود.

وی درمورد بورسیه‌ها گفت: با بررسی‌هایی که انجام شد مقرر شد ۱۴۴ بورسیه مازاد دانشگاه‌های دولتی، مرجوع به دانشگاه آزاد اسلامی شد که ۱۰ بورسیه در دانشگاه آزاد جذب شد.

در ادامه دکتر محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تشکیل هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی برای یک دوره آزمایشی به منظور گره‌گشایی بوده است.

وی تصریح کرد: در اکثر جلسات هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی ۵ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته‌اند که نشان از اهمیت این جلسه است.

مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها تأکید داشته‌اند که قلب اتفاقات علمی که در کشور اتفاق می‌افتد استاد متدینِ مسلمانِ عالم است، گفت: خوشبختانه ریل‌گذاری خوبی در جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد انجام گرفته است.

وی گفت: نامه وزیر وقت بهداشت درمورد هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد به این علت بود که گمان می‌کردند هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد از هیأت مرکزی جذب وزارتین جدا می‌شود که اینگونه نیست.

در پایان پس از بحث و بررسی، اعضای جلسه با تمدید مجوز هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی تا ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ موافقت کردند و مقرر شد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ابهامات حقوقی در این زمینه را بررسی و رفع کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار