رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

ممکن است وضعیت زرد کرونا در البرز قرمز شود

کرج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افزایش مراجعه کنندگان سرپایی و بستری به مراکز درمانی یک هشدار است و ممکن است شرایط البرز از وضعیت زرد به قرمز تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ممکن است وضعیت زرد کرونا در البرز قرمز شود

به گزارش ایسنا، حسین کریم گفت: متاسفانه با افزایش شیوع کرونا در کشور و استان البرز مواجه هستیم و تعداد بیماران بستری شده نسبت به دو هفته قبل بیشتر شده است.

کریم افزود: روند مرگ و میر این بیماری نسبت به اسفند ماه اوایل شیوع کرونا کاهش یافته و اکنون روند ثابت و کمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مراجعه کنندگان سرپایی و بستری به مراکز درمانی یک هشدار است و ممکن است شرایط البرز از وضعیت زرد به قرمز تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی مردم می‌تواند وضعیت استان را به قرمز تبدیل کند و بازگشت محدودیت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نقطه ضعف در مقابل کرونا، شلوغی و ازدحام است چون این ویروس به شدت در ازدحام جمعیت تکثیر خواهد شد، اعلام کرد: به مردم عزیز توصیه می‌کنم همچنان بر رعایت فاصله گذاری دقت داشته باشند و از حضور در اجتماعات جدا پرهیز کنند.

کریم خاطرنشان کرد: از مردم در خواست می‌کنیم خارج از منزل حتماً از ماسک استفاده کنند چرا که در حال حاضر سلاح مبارزه با کرونا استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان گفت: عوامل خطر مانند تراکم جمعیت، زندان‌ها و راه‌های مواصلاتی می‌توانستند استان را در مرحله اول با بحران جدی رو به رو کنند، ولی همراهی و کمک مردم بسیار حائز اهمیت بود و همچنین مدیریت و انسجام خوب استانی و اطلاع رسانی به موقع از دیگر عوامل موفقیت در مرحله اول بود که نیاز داریم این سه عامل در این مرحله هم ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار