برگزاری همایش پیشگیری اولیه از اعتیاددر اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - به مناسبت هفته جهانی مبارزه با اعتیاد، همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد با حضور سرپرست معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در سالن فجر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش پیشگیری اولیه از اعتیاددر اسلامشهر

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در این همایش سید محمد عمادی سرپرست معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در سخنانی هدف از برگزاری این همایش را نوع شناسی اعتیاد و مواد مخدر، سبب شناسی اعتیاد، پیشگیری و راهکارهای درمانی اعتیاد به مواد مخدر مدرن و صنعتی، شناسایی راه های توانمندسازی گروه های در معرض خطر، روش های مقابله با عرضه مواد مخدر و روشهای کاربردی مبارزه با اعتیاد دانست.

او در ادامه افزود: مداخلات پیشگیرانه با هدف کاهش تقاضا یعنی ایجاد نوعی مصونیت ذهنی و روانی و ایمن سازی درونی شخص در برابر مواد مخدر، انتظارات و امیدواری های بسیاری را در عرصه مواد غیر قانونی و تقلیل تقاضا به وجود آورده است.

عمادی تصریح کرد: مطالعات نشان داده است که مداخلات پیشگیری از سوء مصرف مواد می تواند مهارت های والدین و ارتباطات خانوادگی، از جمله افزایش رضایت والدین، کاهش تنبیه های سخت و افزایش روش های کنترل به شیوه صحیح، را بهبود بخشد و رفتارهای انحرافی جوانان را نیز، که معمولا همراه با سوء مصرف مواد و جنایت های مرتبط با مواد است، کاهش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار