شهردار سمنان:

زمینه اجرایی تشکیل کارگروه مهر و میراث در سمنان فراهم شد

سمنان (پانا) - شهردار سمنان با عنوان این مطلب که زمینه اجرایی تشکیل کارگروه مهر و میراث در سمنان فراهم شده است، اظهار امیدواری کرد تشکیل این کارگروه، به مدیریت بافت‎های تاریخی و فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری کمک شایانی می کند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
زمینه اجرایی تشکیل کارگروه مهر و میراث در سمنان فراهم شد

سیدمحمد ناظم رضوی در جلسه بررسی اجرای طرح "مهر و میراث "با حضور رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان در محل شهرداری سمنان، با اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه های همسو با این طرح گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسه، زمینه همگرایی با سایر دستگاه های اجرایی فراهم شود، چراکه اگر بتوانیم با دستگاه هایی از جمله جهادکشاورزی، منابع طبیعی، فرمانداری و ... در موضوعات مشترک که رنگ و بوی میراث و گردشگری دارد، ارتباط برقرار کنیم، بهانه خوبی در این زمینه ها در راستای اجرای فعالیت های مشترک و همچنین در خصوص معرفی محصولات برند شهر از جمله انجیر و محصولات جالیزی و موضوعات باغ راه ها و کاربردی شدن تقسیم آب و مواردی از این قبیل خواهد بود.

وی، تقویت و جایگاه مدیریت شهری در توسعه گردشگری، حفظ و احیای بافت‎ها و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی و طبیعی، ایجاد زیرساخت‎های طبیعی برای توسعه گردشگری با توجه به وجود باغ راه های تاریخی در شهر را از موضوعات مهمی دانست که می بایست برای ایجاد توسعه پایدار در گردشگری پیگیری شود.

شهردار سمنان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرارگرفتن موضوعات قبل با این شرایط اظهار داشت: کرونا افق تاریکی را برای برنامه های اجتماعی تداعی کرد چرا که اکثر فعالیت ها را به تعویق انداخت.

ناظم رضوی، یکی از فعالیت های مهم توسعه گردشگری استان و در دست پیگیری توسط شهرداری سمنان را اجرای برنامه های مشترک گردشگری با شهرهای همجوار نام برد و افزود: این طرح، تاثیر زیادی در افزایش نشاط و رونق گردشگری دارد که البته با مساعد شدن شرایط حاضر، دوباره قابل پیگیری است.

وی به برپایی جشنواره ها اشاره کرد و هدف گذاری را مهمترین اقدام در برگزاری جشنواره ها برشمرد و گفت: جشنواره ها باید هدف‌مند برگزار شود و برای استمرار آن باید ایده های نو مدنظر باشد و رویکرد آن فقط برگزاری آن نباشد و به هدف متعالی دست پیدا کند تا بتواند در سطح ملی منجر به معرفی ظرفیت های گردشگری شود.

در پایان جلسه مقرر شد با تشکیل کارگروه شهرستانی و با حضور نمایندگانی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شورای اسلامی شهر، فرمانداری، دهیاری، فعالین مردم نهاد و .... طرح مهر و میراث پیگیری شود.

شایان ذکر است؛ راه‎اندازی کارگروه مذکور به دنبال امضای تفاهم‎نامه‎ای در سال 1395 میان وزیر کشور و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف تقویت و توسعه مدیریت بافت‎های تاریخی و فرهنگی و ایجاد زیرساخت‎های گردشگری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار