نماینده تفت و میبد استان یزد در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

همراهی و هم‌افزایی «مجلس» با «دولت» مشکلات گرانی را رفع می‌کند

تهران (پانا) - نماینده مردم تفت و میبد استان یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برخورد با فساد استمرار داشته باشد، بخشی از اعتماد از دست رفته ملت برمی‌گردد، تاکید کرد اگر مجلس هم وقت بگذارد، پای کار باشد، به مسائل معیشتی مردم با استفاده از نظر کارشناسان و همراهی و هم‌افزایی با دولت بپردازد، در آینده نزدیک شاهد حل و کاهش بخشی از مشکلات گرانی خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
همراهی و هم‌افزایی «مجلس» با «دولت» مشکلات گرانی را رفع می‌کند

سیدجلیل میرمحمدی میربدی به پانا گفت: «شرایط امروز معیشتی مردم با توجه به نوسانات قابل توجه نرخ ارز به ویژه دلار، مثبت و مناسب نیست. آیا این شرایطی که امروز برای مردم در موضوعات معیشتی ایجاد شده است، همه آن با تحریم و دشمنی آمریکا و غرب، ارتباط دارد؟ خیر؛ اینگونه نیست که همه این موارد مرتبط با تحریم باشد، اگر چه تحریم تاثیر دارد ولی همه صاحب‌نظران معتقدند که تحریم نقشی 20 تا 30 درصدی را ایفا می‌کند و نزدیک به 60 تا 70 درصد می‌تواند با تدبیر، برنامه‌ریزی، کار کارشناسی و استفاده از نظر خبرگان و کارشناسان فن، وقت مدیریتی کافی و دلسوزی و اراده حل مشکل، به وجود نیاید یا حل شود.»

وی ادامه داد: «متاسفانه آنچه که امروز خود را پررنگ نشان می‌دهد این است که اراده حل مشکل در بدنه کارشناسی از جمله وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و ... دیده نمی‌شود. روز گذشته هم در جلسه علنی مجلس تذکر دادم که اینگونه نیست که واقعا منابع کشور جوابگوی نیازهای اساسی مردم نباشد. روز گذشته رئیس کمیسیون اقتصادی هم تاکید کرد که توانمندی و ظرفیت کشور به گونه‌ای است که حتی بدون استفاده از فروش یک بشکه نفت، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را به خوبی مدیریت کنیم و مشکلات را حل کرد ولی متاسفانه این اراده وجود ندارد.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «مجلس شورای اسلامی تاکنون به ویژه از هفته گذشته جلسات زیادی را برگزار کرده، تیم هیات رئیسه و تیم اقتصادی مجلس جلسات فشرده و متعددی را با رئیس بانک مرکزی و ... برگزار کرده‌اند، درگیر موضوع شده‌اند و امیدوارم با یک هم‌دلی، همراهی و هم‌افزایی، مشکلات معیشتی مردم حل شود. چون واقعا فشار مضاعفی بر روی مردم به ویژه مردم مناطق محروم در شرایط فعلی و گرانی شدید، وجود دارد. امیدوارم این جلسات کارساز باشد و کمک کند. از رئیس تا نمایندگان همه تلاش می‌کنند که کمک‌کار خوبی برای حل مشکلات معیشتی مردم باشند و با کمک دولت شاهد کاهش نرخ ارز، کاهش گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم باشیم.»

این نماینده مجلس اظهار کرد: «اینکه بعضا با دزدی‌ها، اختلاس، سوء‌مدیریت روبه‌رو بود‌ه‌ایم، قابل انکار نیست، متاسفانه واقعیت مملکت این است که وجود دارد. فساد می‌تواند مانند موریانه اساس و بُن نظام جمهوری اسلامی را مورد تهدید قرار دهد. آنچه که امیدوارکننده است، نحوه برخورد اخیر قوه قضاییه در سال اخیر است که مبارزه با فساد و دانه‌درشت‌های فساد را از خود شروع کرده است، دادگاه‌هایی که برگزار می‌شود، حکایت از این موضوع دارد. رئیس قوه قضاییه در این امر مصمم هستند و من فکر می‌کنم اگر این برخوردها و این همت استمرار داشته باشد، بخشی از اعتماد از دست رفته ملت برمی‌گردد و مجلس هم اگر وقت بگذارد، پای کار باشد، به مسائل معیشتی مردم با استفاده از نظر کارشناسان و همراهی و هم‌افزایی با دولت بپردازد، در آینده نزدیک شاهد حل و کاهش بخشی از مشکلات گرانی خواهیم بود.»

سیدجلیل میرمحمدی میربدی گفت: «آنچه که امروز اهمیت دارد، دمیدن روح امید به مردم است و اینکه تمام مسئولان به جای اظهارنظرهای سبُک، بهترین کار این است که پاشنه کفش را بکشند و فعالیت‌های مجاهدانه و مخلصانه را در دستور کار خود قرار دهند و برای خدمت به این مردم مومن، خوب، وفادار نباید سر از پا بشناسیم.»

وی با اشاره به تشکیل و تعیین اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: «فعلا طرحی که دارای فوریت باشد را در کمیسیون بهداشت و درمان در دستور کار نداریم. روز گذشته جلسه‌ای با وزیر بهداشت داشتیم و درباره کرونا و آسیب‌های ناشی از آن گفت‌وگو شد و پیشنهادهایی هم از سوی اعضای کمیسیون ارائه شد. امیدواریم که آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و بتوانیم با توجه به افزایش شیوع کرونا در برخی از استان‌ها مثل خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌ها، با استفاده از این پیشنهادها، وزارت بهداشت مثل گذشته بتواند در امر کنترل این بیماری با همکاری مردم با همکاری دولت، موفق شود.»

نماینده مردم تفت و میبد استان یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: «من در این جلسه پیشنهاد کردم که توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان کشور با نظر کارشناسی انجام شود. شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش قرار بگیرند و سعی شود در تقویت نیروی انسانی از نیروهای بومی استفاده شود. تلاش کنند در تامین زیرساخت‌ها، با نگاه به نظام پزشک خانواده این توسعه انجام شود. پیشنهاد کردم که بهتر است در هر استانی یک بیمارستان بحران داشته باشیم، نه اینکه بیمارستان بسازیم، بلکه یکی از بیمارستان‌های در دسترس به طور کامل تحت عنوان بیمارستان بحران آماده شود، نیروی انسانی آموزش دیده داشته باشد که در زمان بحران آن بیمارستان به طور کامل در اختیار بحران قرار بگیرد. پرستارانی که به صورت طرح یا با قرارداد شرکتی و ... در این چند ماه در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند، باید وضعیت استخدامی آن‌ها حل شود و جذب شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار