جزئیات دستگیری فروشنده نوزادان در پایتخت

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری عامل فروش نوزادان در فضای مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات دستگیری فروشنده نوزادان در پایتخت

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این پرونده گفت: مدتی پیش عوامل تیم رصد پلیس فتا از انتشار آگهی‌های مربوط به فروش نوزاد در فضای اینستاگرام باخبر شده و در جریان رسیدگی به آن مشاهده کردند که ۱۰ تا ۱۵ صفحه تحت عناوینی چون "فروش نوزاد" فعال بوده و با انتشار تصاویری از نوزادان ادعا کرده‌اند که آنها را به فروش می‌رسانند.

رحیمی با بیان اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد ک این صفحات واقعی بوده و متاسفانه خرید و فروش نوزاد انجام شده است، گفت: در همین راستا ماموران برای دستگیری این افراد وارد عمل شده و پس از هماهنگی‌های قضایی عامل خرید و فروش نوزادان را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تاکنون سه تن در جریان این پرونده دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد ساعاتی پیش دستگیر شدند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. تاکنون دو نوزاد که یکی ۲۰ روزه و دیگری دو ماهه بودند، از این افراد کشف شده است که یکی از نوزادان مربوط به تهران و دیگری مربوط به یکی دیگر از شهرهای کشور بوده است.

رحیمی در مورد اینکه گفته شده بود این صفحات برای کلاهبرداری بوده است، گفت: ممکن است که چنین صفحات دیگری برای کلاهبرداری ایجاد شده باشند، اما متاسفانه این در بین آنها، صفحات حقیقی مربوط به خرید و فروش نوزاد نیز وجود داشته که از سوی پلیس شناسایی و با گرداننده آن برخورد شد.

رئیس پلیس پایتخت در مورد قیمت تعیین شده برای این نوزادان نیز گفت: هر نوزاد بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید.

وی درباره والدین دو نوزاد نیز به ایسنا گفت: والدین دو نوزاد نیز تقریبا شناسایی شده‌اند و تحقیقات ما در این زمینه ادامه دارد.

رحیمی درباره اینکه این دو نوزاد به کجا تحویل داده می‌شوند، به ایسنا گفت: دو نوزاد با انجام هماهنگی‌های لازم به بهزیستی تحویل داده می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ابعاد مختلف این پرونده از سوی پلیس در حال بررسی است، گفت: تحقیقات فعلا در مراحل اولیه قرار دارد و جزئیات آن مشخص خواهد شد.

وی در مورد اینکه این افراد چگونه می‌توانستند برای این نوزادان شناسنامه تهیه کنند،‌ گفت: تحقیقات تکمیلی ادامه دارد اما به نظر می‌رسد متهم به دروغ چنین ادعایی را مطرح کرده و امکان دریافت شناسنامه برای نوزاد وجود ندارد.

رحیمی درباره اینکه آیا ممکن است تعداد نوزادان بیش از این باشد، گفت: یکی از نوزادان عیناً همان فردی است که تصویرش در اینستاگرام وجود دارد و این احتمال وجود دارد که تعداد آنها از دو نفر بیشتر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار