رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد:

ارزش بالای اقلام صادراتی در استان زنجان نسبت به میانگین کشور ارزش بالای اقلام صادراتی در استان زنجان نسبت به میانگین کشور

زنجان (پانا) - متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی در استان زنجان بیش از میانگین کشوری است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ارزش بالای اقلام صادراتی در استان زنجان نسبت به میانگین کشور ارزش بالای اقلام صادراتی در استان زنجان نسبت به میانگین کشور

به گزارش واحد خبر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مهندس ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان مطلب فوق افزود : هم اکنون قیمت اقلام صادراتی در استان یک هزار و 431 دلار به ازای هر تن می باشد که این میزان در سطح کشور 308 دلار به ازای هر تن می باشد.

وی با اشاره به میزان صادرات استان در سال 98 گفت : حجم صادرات استان در سال گذشته با مبدا تولید از استان بالغ بر 359 میلیون دلار به میزان 250 هزار تن می باشد.

فغفوری تراز تجاری استان را مثبت 12 میلیون و 47 هزار دلار عنوان کرد و افزود : حجم تجارت خارجی استان بالغ بر 705 میلیون دلار می باشد.

وی یادآور شد : هم اکنون 83 درصد از صادرات استان توسط بخش صنعت صورت می گیرد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با اشاره به عمده اقلام صادراتی استان اظهار داشت : هم اکنون 76 درصد شمش روی، کابل برق ، ترانسفورماتور ، مفتول آهنی و پروفیل، خرما و کشمش ، لبنیات ، شمش سرب، محصولات پلاستیکی خط تولید ، کاغذ تیشو و کاهی ، آب میوه، منسوج نبافته ، اکسید روی و پوشک بچه جزء عمده اقلام صادراتی استان می باشند.

وی تصریح کرد : 66 درصد از اقلام صادراتی استان به کشور ترکیه و 13 درصد به کشور عراق صادر می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت : امروز خوشبختانه 13 کشور جدید به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار