فوت ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس در دو روز گذشته؛

استان فارس در آستانه وضعیت قرمز است

شیراز (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتلای ۱۰ هزار و 631 بیمار مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان خبر داد و گفت: بی توجهی به دستورات بهداشتی، استان فارس را در آستانه وضعیت قرمز قرار داد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استان فارس در آستانه وضعیت قرمز است

«عبدالرسول همتی» امروز با اعلام هشدار به مردم استان فارس اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ابتلای 10 هزار و 631 بیمار به کووید۱۹ از سوی آزمایشگاه‌های تخصصی استان، تایید شده است.
معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 6 نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با 4 مورد فوتی در روز دوم تیرماه، جمع جانباختگان در 48 ساعت گذشته به 10 نفر رسیده است.
همتی مجموع جانباختگان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون را 144 نفر عنوان کرد.
او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز هشت هزار و 117 نفر اعلام کرد.
معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: هم‌اکنون 366 بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش های مختلف بیمارستان های سطح استان بستری هستند که از این تعداد، 54 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.
این مقام مسوول در دانشگاه گفت: طبق بررسی های انجام شده، بسیاری از موارد شیوع در روزهای گذشته، مربوط به دورهمی های خانوادگی، مراسم های عقد، عروسی و ترحیم، فروشگاه های بزرگ، اتوبوس، تاکسی و مترو بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه بی توجهی به دستورات بهداشتی، شیوع کروناویروس را گسترش می دهد توصیه کرد:
استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از تجمعات، مانع ابتلا به بیماری کووید19 می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار