دختران رکنی اساسی جهت توسعه بخشی در جامعه هستند

یزد(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان یزدضمن تبریک روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) بیان کرد: زنان و دختران یکی از مهم ترین عوامل جهت تاثیر گذاری درتوسعه جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دختران  رکنی  اساسی جهت توسعه بخشی در جامعه هستند

عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد صبحگاه امروز با حضور در سازمان دانش آموزی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) و همچنین روز دختر با اشاره ارزش والای دختران در جامعه عنوان کرد: سرمایه گذاری در حوزه دختران پرتاپ شتاب آلود جامعه به سمت توسعه انفجاری است چرا که هر کشوری برای توسعه هر چه بیشتر و سریع تر بایستی بر روی دختران و زنان جامعه سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه دختران امروز ما عهده دار وظیفه مادری در آینده هستند تاکید کرد: مادر، رکن اصلی تربیت نسل فعلی و آینده است بنابراین سرمایه گذاری در زمینه آموزش و تربیت دختران یکی از مسئولیت های مهم خانواده ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه زنان و دختران حدود 50 درصد جامعه را تشکیل میدهند اضافه کرد:دختران در جامعه امروزی نقشی اساسی در جامعه سازی و آینده سازی دارند از دیگر نقش های دختران و زنان به غیر از زمینه ی همسری و مادری، میتوان به نقش آن ها به عنوان یک شهروند خوب و سالم اشاره کرد.

این مقام مسئول همچنین به تاثیر یک شهروند خوب در جامعه تاکید کرد گفت: شهروند خوب کسی است آگاه،اندیشه ورز است و حقوق و مسئولیت های خود را میداند و به آن احترام میگذارد و دختران در این نقش نیز باید ابتدا حقوق خود را بشناسند و مطالبه کنند چراکه اینها تمرینی است تا در آینده در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش به سزایی را ایفا کنند.

وی در ادامه به مسئولیت آموزش و پرورش در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از رویکرد های سند تحول بنیادین عدالت آموزشی است که ما در کنار عدالت جنسیتی برای هم دختران و هم پسران سرویس های آموزشی یکسانی ارائه کنیم.

عباسعلی دانافر در آخر گفت:امید است دختران این سرزمین با ادامه دادن راه حضرت معصومه (س) و قرار دادن این سیرت بی نظیر، در زندگی موفق باشند.

گفتنی است: در آخر این مراسم از دختران فعال در سازمان دانش آموزی با حضور رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد و مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تقدیر شد.

خبرنگار: بهار دهقان زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار