رئیس سازمان تحقیقات خبر داد:

پیش‌بینی تولید ۲۰ درصدی بذر هیبرید در سه سال آینده

تهران (پانا) - رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی با اشاره به تشکیل کمیته سه جانبه برای تولید داخلی بذر هیبرید، پیش‌بینی کرد که با برنامه‌های در نظر گرفته شده ظرف سه سال آینده، ۲۰ درصد این بذر در داخل کشور تولید شود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی تولید ۲۰ درصدی بذر هیبرید در سه سال آینده

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز بازرگان» اظهار کرد: از ابتدای سال کمیته مشترکی متشکل از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تسهیل مسیر تولید بذر هیبرید شکل گرفته است.

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی افزود: اعطای وام کم بهره، حمایت‌های آموزشی و پاسخگویی به سایر نیازهای شرکت‌هایی که وارد تولید بذر هیبرید می‌شوند از وظایف این کمیته است تا با حمایت از تولید داخلی بتوانیم از وابستگی به واردات بذر بکاهیم.

بازرگان ادامه داد: در حال حاضر به ۱۸ شرکت مجوز ورود به تولید بذر هیبربد داده شده و انتظار می‌رود این شرکت‌ها بزودی وارد فرآیند تولید شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید داخلی بذرهای هیبرید موضوع بسیار مهمی است تصریح کرد: انتظار می‌رود با برنامه‌های در نظر گرفته شده ظرف سه سال آینده ۲۰ درصد این بذر در داخل کشور تولید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار