وزیر نیرو اعلام کرد:

افتتاح ۹ هزار میلیاردتومان پروژه آب و برق در قالب ۲۵۰ پروژه

تهران(پانا)- وزیر نیرو می‌گوید تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد تومان پروژه بزرگ صنعت آب و برق در مرحله دوم پویش هر هفته # الف- ب- ایران در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۹ هزار میلیاردتومان پروژه آب و برق در قالب ۲۵۰ پروژه

به گزارش ایرنا،‌ «رضا اردکانیان » روز سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز پایش صنعت برق در محل شرکت توانیر افزود: افتتاح ۱۹ پروژه بزرگ آب و برق حاصل اجرای هشت هفته‌ای پویش هر هفته # الف- ب- ایران است که نتایج آن به مردم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم پویش ابعاد وسیع‌تری در نظر گرفته شده است ادامه داد:۲۵۰ پروژه بزرگ در قالب این پویش در سراسر کشور به ثمر خواهد نشست.

اردکانیان گفت: تاکنون از مرحله دوم پویش ۳ سد بزرگ و ۲۲ هزار شبکه آبیاری و زهکشی افتتاح شده است.

وزیر نیرو بهره‌برداری از چهار تصفیه‌خانه فاضلاب، آبرسانی به ۱۵ روستا و به بهره‌برداری رسیدن چهار واحد نیروگاهی را از جمله دیگر پروژه‌های این پویش برشمرد.

وی بهره‌برداری از دو نیروگاه تجدیدپذیر را از دیگر طرح‌های افتتاح شده تاکنون برشمرد.

اردکانیان به بهره‌برداری از ۲۲۷ پروژه بزرگ آب و برق در فاز نخست پویش هر هفته # ایران اشاره و میزان سرمایه‌گذاری ان را حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان دانست.

وی ادامه داد: مرحله دوم پویش علاوه بر ساخت و سازها، سازو کارها را در نظر دارد که اثر مهمی در تحقق ساخت و سازها دارد.

وزیر نیرو به آغاز فصل تابستان اشاره کرد و بر ضرورت ایفای نقش در نهادینه‌شدن فرهنگ صحیح مصرف در کشور تاکید کرد.

اردکانیان از تدوین کتابی تحت عنوان اولین‌های برقی در کشور خبر داد که در آن طرح‌های برای نخستین بار برقی را معرفی کرده است.

وی به افتتاح مرکز پایش صنعت برق اشاره کرد و گفت: افتتاح این مرکز گام مهمی در مدیریت مصرف است.

وی گفت: مرکز پایش هوشمند شبکه انتقال برق کشور که برای نخستین بار امروز محقق شد، کمک خواهد کرد همه شبکه در معرض دید قرار گرفته و همه عملکردهای آن شفاف شود.

اردکانیان ادامه داد: امسال گرمای تابستان زودتر به ما رسیده و تداوم خواهد داشت بنابراین ضرورت دارد با همکاری مردم و رعایت دقیق مصرف بتوان آن را بدون خاموشی پشت سرنهاد .

وزیر نیرو گفت: پویش هرهفته الف -ب- ایران امسال دو بخش ساخت و سازها و سازو کارها را در نظر دارد که بخش سازوکارهای آن کمک مهمی در تسهیل بخش سازو کارها خواهد بود.

وی افتتاح مرکز پایش صنعت برق را در قالب یک پروژه ساز و کاری دانست و افزود: ارتقای راندمان یک واحد بخار نیروگاه شاهرود به عنوان یک پروژه ساخت و سازی است.

اردکانیان گفت: در نیروگاه شاهرود به عنوان یکی از نقاط شروع این عرصه فعالیت (ساز و کاری)، از امروز به مدد فناوری‌ که محصول کار فرزندان و مدیران باتجربه کشور است، شاهد افزایش بیش از دو درصدی راندمان این واحد از میزان موجود خواهیم بود.

وزیر نیرو از تلاش برای کاهش نیم درصدی تلفات شبکه برق کشور در سال گذشته خبرداد و خاطرنشان کرد: این کاهش موجب صرفه‌جویی در میزانی از سوخت مصرفی نیروگاه‌ها شد و معادل همه سوختی بود که در طول سال برای تولید برق صادراتی کشور استفاده شده است.

به گفته وی، این عرصه جدید در صنعت برق و در بخش آب هم که معطوف به افزایش بهره‌وری اعم از منابع مالی، فناوری‌های موجود و منابع انسانی است، مسیر جدیدی را برای توسعه پایدار کشور باز خواهد کرد.

اردکانیان ادامه داد: افزایش و ارتقای راندمان در نیروگاه شاهرود موجب صرفه‌جویی قابل ملاحظه در سوخت و افزایش ‌تولید برق می‌شود.

وزیر نیرو ماحصل افزایش ۲۱ مگاواتی راندمان نیروگاه شاهرود را برابر با تامین نیاز ۸۰ هزار نفر جمعیت در زمان خاموشی احتمالی برنامه‌ریزی شده دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه خاموشی برنامه‌ریزی شده انجام شود مانند این خواهد بود که یک شهر ۸۰ هزار نفری از خاموشی نجات پیدا کند. این قبیل کارها وسعت زیادی دارد و از این عرصه بیشتر خواهیم شنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار