هشدار وزیر علوم به دانشجویان: به شوخی هم درگیر تقلب امتحانی نشوید

تهران (پانا) - وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشجویان حتی به شوخی همدرگیر تقلب نشوند و تقلب امتحانی را بیان نکنند، گفت: تقلب در امتحانات پایان ترم جزئی از تقلب علمی محسوب می شود و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
هشدار وزیر علوم به دانشجویان: به شوخی هم درگیر تقلب امتحانی نشوید

به گزارش ایسنا، منصور غلامی، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه دانشجویان مباحث مربوط به تقلب امتحانی را حتی اگر جنبه طنزآلود هم باشد در فضای مجازی مطرح نکنند، گفت مطرح کردن این موضوعات موجب کم اعتبار شدن زحمات آنها و اساتید خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مواردی از تقلب دانشجویان در امتحانات پایان ترم شناسایی شود قطعاً بررسی خواهد شد به طوریکه ما با پلیس فتا در زمینه های مختلف از جمله تقلب در امتحانات هماهنگی های لازم را انجام دادیم و این زمینه برخورد خواهد شد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه تقلب در امتحانات پایان ترم جزئی از تقلب علمی محسوب می شود، گفت: در این رابطه در قوه قضاییه قانون وجود دارد و هر موردی که مشخص شود به شدت با آنها برخورد خواهیم شد و امیدوار هستیم دانشجویان حتی به شوخی هم درگیر این موضوعات نشوند چرا که ممکن است ضرر آن برای دانشجویان خیلی بیشتر باشد و حتی در درسی دانشجویان نمره کمتری نیز دریافت کنند.

وزیر علوم همچنین در خصوص وضعیت شهریه دانشجویان ترم جاری اشاره کرد و گفت: تصمیم‌گیری در خصوص تعیین تکلیف شهریه دانشجویان و تمامی مباحث مالی و بودجه‌ای در ترم جاری بر عهده هیئت امنای دانشگاه‌ها خواهد بود، امیدواریم دانشگاه‌ها در هیئت‌ امنا موضوع شهریه را مطرح کنند تا احیانا اگر در جایی لازم بود، شهریه به دانشجویان برگردد.

غلامی تاکید کرد: طبعاً دانشجویانی که سرویس و خدماتی از دانشگاه دریافت نمی‌کنند اما شهریه پرداخت کرده باشند، شهریه آنها محاسبه خواهد شد و با تصمیم هیات های امنا شهریه در حساب آنها برای ترم آینده ذخیره خواهد شد و دانشجویان در حال تحصیل پولی دریافت نمی‌کنند بلکه به عنوان طلب در آنها ذخیره می‌شود و در نیمسال بعدی مابه‌التفاوت دریافت خواهد شد اما دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیل باشند این طلب را دریافت خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: ما برای در خصوص مباحث روزمرگی دانشگاه‌ها تعیین تکلیف نمی‌کنیم چرا که این مراکز مستقل هستند و روسای دانشگاه‌ها مسئول تمامی برنامه‌های دانشگاه‌ها هستند و ما فقط نظارت می کنیم مثلا اگر محدودیت‌هایی در خصوص آیین نامه وجود داشته باشد آن را اصلاح خواهیم کرد چرا که آیین نامه ها جامع و صریح هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار