دامپزشکی البرز:

گزارشی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشته‌ایم

کرج (پانا) - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی البرز اعلام کرد از ابتدای سال تاکنون هیچ موردی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
گزارشی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشته‌ایم

به گزارش ایسنا، علیرضا جمالی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود کانون آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان دریافت نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از شیوع این بیماری توضیح داد: کنترل ورودی مرغداری‌ها و شستشو و ضدعفونی افراد یا وسایلی که بنا به ضرورت وارد مزرعه می‌شوند نقش به سزایی در پیشگیری از شیوع این بیماری دارد.

وی اضافه کرد: رعایت بهداشت و نظافت توسط افراد شاغل در محیط مرغداری و کنترل ورود و خروج تمام جانداران و اشیاء به داخل و خارج مرغداری در کنار تغذیه مناسب، تأمین هوای سالم و کافی و استفاده به موقع از واکسن‌ها نیز در حفظ سلامت طیور و جلوگیری از ایجاد کانون فعال این بیماری موثر است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی البرز در پایان از مرغداران خواست تا در صورت مشاهده علائم این بیماری در مزرعه خود فوراً به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه گزارش دهند تا با پیگیری به موقع از انتشار بیماری در استان و ایجاد خسارات اقتصادی فراوان جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار