معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

برگزاری جشنواره مجازی طرح جابربن حیان در 1 هزار و 100 مدرسه استان

تهران(پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از برگزاری جشنواره مجازی طرح جابربن حیان در 1 هزار و 100 مدرسه استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره مجازی طرح جابربن حیان در 1 هزار و 100 مدرسه استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، غلامرضا بختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی در جهت کشف استعدادهای دانش‌آموزان با برگزاری جشنواره جابربن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری گفت: به منظور ایجاد زمینه و شرایط افزایش انگیزه دانش‌آموزان در یادگیری و تعمیق، توسعه و کاربست آموخته‌های آنان در سال جاری، جشنواره جابر بن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری با مشارکت بیش از 1 هزار و 100 مدرسه دوره ابتدایی برگزار شد.

او با اشاره به اینکه جشنواره جابربن حیان امسال به علت شیوع ویروس کرونا متفاوت نسبت به سال‌های گذشته و بصورت مجازی برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های ارزشمند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نگاه ویژه به بحث پژوهش در مدارس است که در این راستا اجرای این جشنواره فرصت بسیار خوبی را برای آموزش پژوهش محور در بین دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

بختیاری تصریح کرد: نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در بین دانش‌آموزان و تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق دانش‌آموزان به نوآوری و پرورش تفکر خلاق و حل مسئله با فراهم کردن زمینه خودباوری، خلاقیت، پویایی و نشاط در بین دانش‌آموزان از مهمترین اهداف این جشنواره است.

این مقام مسئول کیفیت‌بخشی و توسعه تکالیف مهارت محور را ضروری خواند و افزود: این جشنواره در بیش از «هزاروصد مدرسه دوره ابتدایی» استان با همکاری همکاران و مشارکت گسترده دانش‌آموزان به‌صورت داوطلبانه در پروژه‌های علمی، عید و داستان و طرح خوانش خلاق با ایجاد کانال استانی، منطقه ای و مدرسه ای در حال اجراست.

پروژه‌های مختلف دانش‌آموزی در شاخه های علمی، ادبی و هنری در کانالهای مدرسه ای بارگزاری شده‌است. که نمایشگاه‌های مدرسه ای تا پایان خرداد ماه، نمایشگاههای منطقه ای از اول تا دهم تیرماه و نمایشگاه استانی (http://sapp.ir/jaber1399) از 25 تیر تا 5 مردادماه در فضای پیام‌رسان سروش برپا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار