سهم ۲۰ هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی در تولید محصولات گلخانه‌ای

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای افزایش چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گلخانه‌ها خبر داد و پیش‌بینی کرد امسال سه میلیون تن محصولات گلخانه‌ای تولید شود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
سهم ۲۰ هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی در تولید محصولات گلخانه‌ای

به گزارش روابط عمومی و همکاری‌های بین‌الملل بانک کشاورزی، در سال ۹۸ تعداد ۲۱۲۰ فقره طرح واجد شرایط با مساحت ۱۴۴۳ هکتار توسط این بانک مصوب و عقد قرارداد شد.

پیش‌بینی می‌شود میزان اشتغال حاصله ۱۴۴۳۰ نفرباشد. در سال۱۳۹۸ مبلغ ۳۲۹۲۴ میلیارد ریال برای طرح‌های مصوب و عقد قرارداد شده تامین مالی شد که از این میزان، برای احداث و توسعه ۱۴۰۰ واحد گلخانه با مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار ، ۲۰۱۷۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و الباقی نیز در حال پرداخت است.

شایان ذکر است با توجه به اهمیت توسعه گلخانه‌ها و لزوم حمایت از این گونه طرح‌ها در کشور و با توجه به شرایط اقلیمی و مزایای کشت گلخانه‌‏ای، حمایت از توسعه این طرح‌ها درسال ۱۳۹۸در اولویت برنامه‌های بانک کشاورزی قرارداشت و سهم قابل توجهی از اعتبارات این بانک را نیز به خود اختصاص داد وبه تبع آن، نقش این بانک را در افزایش تولید محصولات گلخانه ای بسیار مهم و پررنگ کرد.

خاطر نشان می‌شود،این اولویت به قوت خود باقی است و بانک کشاورزی در برنامه سال۱۳۹۹ خود وپیرو سیاست‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی، منابع چشمگیری را برای پرداخت تسهیلات به کشت گلخانه‌ای وحمایت از توسعه چنین طرح‌هایی اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار