کاهش نسبی آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده استان تهران

تهران (پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در خصوص وقوع آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده استان نسبت به سالیان قبل وضعیت تقریبی بهتری داریم، گفت در زمینه پیشگیری و اطفای حریق، داشتن برنامه، آموزش و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط و نیروهای نظامی و انتظامی و مردم ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش نسبی آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده استان تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست، سعید محمودی در نشست بررسی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور که با حضور نمایندگان تشکل‌های مردمی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با بیان اینکه در آتش سوزی‌های چند روز قبل منطقه پارک ملی خجیر استان تهران، عوامل آتش نشانی، محیط بان ها، فعالان محیط زیست و مردم و مسئولان با تمام وجود حضور داشتند، اظهارکرد: به‌طور قطع وجود همگرایی و مشارکت بین مردم و دستگاه‌ها باعث خاموش شدن و اطفای آتش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه در مقایسه با بسیاری از کشورها هنوز جزء کشورهایی هستیم که در آن کمترین آتش سوزی در مناطق طبیعی به وقوع پیوسته است، گفت: نمونه آن کشور استرالیا است که سال گذشته میلیون‌ها هکتار از اراضی طبیعی آن دچار حریق شد.

محمودی با اشاره به اینکه در بحث آتش سوزی، استان‌ها دارای برنامه و دستورالعمل‌های پیشگیری و اطفاء حریق هستند، گفت: در هر استانی برنامه مربوط به همان استان در بحث آتش‌سوزی وجود دارد و استانداری‌ها و ستادهای بحران فعال بوده و در مواقع آتش سوزی نیروهای مردمی نیز یاری می‌کنند.

همچنین تشکل‌های محیط زیستی و منابع طبیعی و فعالان این حوزه در ادامه به بیان تجارب و نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. تهیه امکانات لازم برای اطفای حریق و قراردادن در اختیار نیروهای داوطلب، ایجاد اسکان هلی برد و نیروهای داوطلب، آموزش‌های لازم به مردم از طریق صدا و سیما، تقویت و ترغیب مرتعداران برای پیشگیری از آتش سوزی‌ها، آموزش‌های لازم به امدادگران و دوستداران طبیعت از جمله پیشنهادات فعالان این حوزه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار