انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل آموزش‌وپرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس

شیراز(پانا)-مدیرکل آموزش ‌و پرورش فارس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل آموزش‌وپرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس خبرداد و گفت این تفاهم‌نامه به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی در توسعه تعاونی‌های آموزشگاهی ، برای ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان و فرهنگیان عضو و بسترسازی اشتغال پایدار منعقد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل آموزش‌وپرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس

فرهاد اسماعیلی افزود: این تفاهم‌نامه در راستای تقویت روحیه همکاری در بین دانش آموزان و تشویق آن‌ها به فعالیت‌های گروهی و همچنین آشنایی آن‌ها با امور اجتماعی و اقتصادی منعقد شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون با هدف ارتقاء کمی و کیفی در نظام آموزشی و پرورشی، توسعه همکاری دو جانبه در امر توسعه فرهنگ تعاون و مشارکت در همه فعالیت‌های آموزشی هر دو نهاد دولتی و همکاری و مشارکت در توسعه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و کاردانش و کارآفرینی ، از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

اسماعیلی افزود: از موضوعات این تفاهم‌نامه ،پیش‌بینی سیاست‌های تشویقی مناسب و تدوین برنامه اجرایی برای گسترش فعالیت‌های تعاونی آموزشگاهی و همچنین حمایت از تشکیل و توسعه شرکت تعاونی‌های آموزشگاهی مدارس استعدادهای درخشان است.

او این تفاهم‌نامه را در راستای تحقق اهداف مربوط به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سند توسعه بخش تعاونی دانست و ایجاد دبیرخانه استانی تعاونی‌های آموزشگاهی در آموزش‌ و پرورش استان فارس واگذاری مراکز خدمات آموزشی به شرکت‌های تعاونی، حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناوری و مراکز رشد در قالب شرکت‌های تعاونی، از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه برشمرد.

حمایت از تشکیل، گسترش و توسعه فعالیت‌های تعاونی‌ها در آموزش‌وپرورش و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و حمایت از تشکیل و توسعه شرکت تعاونی‌های دانش آموزان، خصوصاً دانش آموزان استثنایی به‌منظور تأمین نیازها و بسترسازی اشتغال از طریق خوداشتغالی در قالب تعاونی، از دیگر موضوعاتی است که مدیر کل آموزش و پرورش فارس و تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در این تفاهم‌نامه در مورد آن‌ها به توافق رسیدند.

اسماعیلی مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس و سهراب مختاری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس این تفاهم‌نامه همکاری را امضا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار