معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

ضرورت احداث کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدارس

تهران(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت احداث کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدارس دخترانه ابتدایی به منظور تقویت مهارت های بنیادی آنان بسیار ضروری است .

کد مطلب: ۱۰۹۲۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت احداث کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، الهه حسن‌پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به احداث 12 کلاس درس تربیت‌بدنی در سازه مدارس در مناطق مختلف شهرستان‌های استان تهران، گفت: در این کلاس‌ها دانش‌آموزان به فعالیت‌های بدنی با تجهیزاتی چون دیواره صخره‌نوردی، نردبان سوئدی، طناب‌های آویزان و ترامپولین زیر نظر آموزگار درس تربیت‌بدنی می‌پردازند.

او تقویت کار گروهی، مهارتهای زندگی، اعتماد‌به‌نفس، روحیه‌جمعی، فداکاری، جوانمردی و همکاری را از دیگر ویژگی‌های این کلاس دانست و افزود: تحرک و نشاط چیزی است که باید به شدت در دانش‌آموزان تقویت شود تا سلامت آنان در آینده با مخاطره روبرو نشود.

حسن‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزان به عنوان بزرگترین تشکل ورزشی دانش‌آموزی در مدارس با همکاری دبیر تربیت‌بدنی مدرسه، اظهار کرد: ترغیب و تشویق دانش‌آموزان در افزایش فعالیت بدنی و انتخاب رشته ورزشی مورد علاقه و استعدادیابی آنها از اهداف اصلی تشکیل این انجمن‌هاست.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر ضرورت کیفیت بخشی درس تربیت بدنی در مدارس، تصریح کرد: برگزاری دو دوره توانمندسازی ضمن‌خدمت برای آموزگاران پایه بصورت تئوری و عملی از اقدامات این معاونت در راستای کیفیت‌بخشی به ساعات درس تربیت‌بدنی در مدارس بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار