در گفت‌وگو با پانا

واکنش مدیر برنامه افشین قطبی به اتهامات اخلاقی علیه امپراتور پرسپولیس

با مطرح کردن نام افشین قطبی می‌خواهند خودشان را مطرح کنند؛ هر وقت احساس خطر می‌شود نام افشین را مطرح می‌کنند

تهران (پانا) - مهدی حاج باقر که مدیر برنامه‌های افشین قطبی در ایران بود به اتهامات یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس علیه قطبی واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش مدیر برنامه افشین قطبی به اتهامات اخلاقی علیه امپراتور پرسپولیس

روز گذشته یکی از سایت‌های ورزشی مصاحبه‌ای تصویری از محمدرضا مامانی هافبک سابق پرسپولیس منتشر کرده بود و با مطرح کردن اتهاماتی علیه افشین قطبی سرمربی سابق پرسپولیس، او را فردی بی‌اخلاق، فحاش و غیر فنی دانسته بود که در بین 40 مربی ایرانی برتر هم قرار ندارد.

مهدی حاج باقر مدیر برنامه‌های افشین قطبی که در تمام سال‌های حضور قطبی در ایران کارهای او را در پرسپولیس، تیم ملی فوتبال ایران و فولاد خوزستان هماهنگ می‌کرد، در واکنش به این اظهار نظر از سوی محمدرضا مامانی گفت: « خیلی عجیب است هر کسی که چند وقت در رسانه‌ها جایگاهی ندارد، برای اینکه در مقطع کوتاهی نامش مطرح شود از افشین قطبی استفاده می‌کند و سعی می‌کند با استفاده از نام افشین خودش را بزرگ کند اما بزرگ بودن و بزرگ شدن به اتهام زدن نیست. »

وی ادامه داد: « همیشه گفته‌ام باز هم می‌‎گویم که افشین نشان داده که آدم جنجالی نیست و کار فنی خودش را می‌کند و این حرف‌ها اصلاً برایش اهمیتی ندارد. اما درباره اظهاراتی که محمدرضا مامانی مطرح کرده در درجه اول باید بگویم که او اصلاً در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد درباره افشین قطبی حرف بزند و واقعاً حیف است که آدم جواب چنین فردی را بدهد که کارنامه بازی کردنش مشخص است. اما از آنجا که هواداران پرسپولیس این اظهارات را شنیده‌اند و توقع دارند افشین از خودش حمایت کند، من به صورت کوتاه جواب این اتهامات را می‌دهم. »

مدیر برنامه‌های افشین قطبی افزود: « برای پاسخ دادن به این اتهامات از بحث فنی شروع می‎‌کنم و سپس به حواشی می‌رسم. محمدرضا مامانی ادعا کرده است که افشین قطبی در بین 40 مربی برتر ایران نیست. در درجه اول من از آقای مامانی می‌خواهم اصلاً اسم 40 مربی ایرانی را بیاورد ببینیم اصلاً 40 مربی ایرانی را می‌شناسد. اما در درجه دوم کارنامه کاری افشین مشخص است و اصلاً نیاز به بازگو کردن ندارد. طبیعتاً مربی که در بین 40 مربی برتر ایران نباشد نمی‌تواند دستیار گاس هیدینگ و دیک ادوکات باشد و سومی جام جهانی در کارنامه‌اش باشد. هیدینگ که درباره انتخاب دستیارش اشتباه نمی‌کند، البته شاید هیدینگ فوتبال را نمی‌فهمد و محمدرضا مامانی بیشتر می‌فهمد. »

حاج باقر خطاب به محمدرضا مامانی گفت: « شما ادعا می‌کنید که افشین مربی خوبی نبوده اما خود شما کجای این فوتبال بوده‌اید و چه کارنامه‌ای دارید؟ اصلاً کاری با این موضوع ندارم که شیوه ورود مامانی به پرسپولیس چطور بوده چون اطلاعاتی درباره آن ندارم اما آیا صرف 3 سال بازی کردن برای پرسپولیس آیا می‌توان از کارنامه دفاع کرد. خودتان نگاه کنید بعد از اینکه مامانی از پرسپولیس رفت چه تیم‌هایی او را گرفتند و چه جایگاهی در فوتبال ایران داشت. »

وی در ادامه درباره اتهامات مطرح شده علیه افشین قطبی گفت: « درباره مسائل اخلاقی که مطرح شده است هم نکاتی را باید بگویم. املا که اخلاق و ادب افشین به تمام فوتبال ایران اثبات شده است و بیان اینکه افشین در جلسه به مامانی توهین کرده خنده‌دار است. جالب است آقای مامانی برای اثبات حرفش نام کسی را به عنوان شاهد مطرح می‌کند اما که همه می‌دانند در همان سال اول حضور افشین در پرسپولیس با افشین مشکل داشت. برای اینکه درباره اخلاق افشین دقیق‌تر بدانید سراغ حبیب کاشانی مدیرعامل وقت پرسپولیس را بگیرید تا دقیقه بگوید افشین چطور بوده است. »

مدیر برنامه‌های افشین قطبی ادامه داد: « آقای مامانی گفته است که افشین خواسته در جلسه‌ای درباره علیرضا نیکبخت حرف بزند و او فهمیده و به نیکبخت گفته که افشین را به حاشیه بکشاند. املا که املا به محمدرضا مامانی چه ربطی دارد که سرمربی تیم با بازیکن چرا می‌خواهد حرف بزند؟ سرمربی تشخیص می‌دهد که فلان بازیکن اضافه وزن دارد و باید بنابر وظیفه‌اش تذکر دهد، حالا اینکه چرا آن موقع محمدرضا مامانی کاسه داغ‌تر از آش می‌شود، کاملاً مشخص است. باندی که محمدرضا مامانی در پرسپولیس عضوش بود و با افشین مشکل داشتند را مردم می‌شناسند و اتفاقاً از این باند دو نفر به صورت کامل از فوتبال محو شده‌اند. »

محمدرضا مامانی در بخشی از اظهار نظرش گفته بود که افشین قطبی امپراتور نبود و سرجوخه بود و این لقب را عباس اسماعیل‌بیگی لیدر پرسپولیس برای سر مسائلی که مشخص نیست چه بوده به قطبی داده بود. حاج باقر در واکنش به این موضوع گفت: « افشین همان روزهای اولی که به پرسپولیس آمد این لقب را از هواداران گرفت و سکوها افشین امپراتور را صدا زدند و این نبود که کسی بخواهد به افشین لقب بدهد. الآن هواداران پرسپولیس به یحیی گل محمدی هم امپراتور می‌گویند اما آیا یحیی هم به لیدرهای پرسپولیس پول داده که لقب گرفته است؟ »

مدیر برنامه‌های افشین قطبی در پایان گفت: « برای بزرگ شدن نام افشین قطبی را می‌آورند، البته از سمت دیگر بعضی مسائل برنامه‌ریزی شده است و هر وقت خبری منتشر می‌شود که شاید افشین به ایران برگردد و برای تیم بزرگی مطرح است چنین مسائلی را عنوان می‌کنند که او را از چشم هواداران پرسپولیس بیاندازند. خیال‌تان راحت باشد، افشین فعلاً قصد بازگشت به ایران ندارد. دقت کنید که قطبی الآن تیم دارد و تیمش را برای آغاز فصل جدید سوپر لیگ چین آماده می‌کند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار