رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد

انباشت ده‌ها هزار پرونده در شعبات کمیسیون ماده صد

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت نظارت بر تخلفات در سطح مدیریت شهری شهر باید بر پیشگیری استوار باشد نه آنکه منافع شهروندان در تخلف و سپس پرداخت جریمه ومجازات تامین شود و موجب انباشت ده‌ها هزار پرونده در شعبات کمیسیون ماده صد و بخش‌های مختلف شهرسازی یا دیگر بخش‌های مدیریت شهری باشد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
انباشت ده‌ها هزار پرونده در شعبات کمیسیون ماده صد

محسن هاشمی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: در هفته قوه قضاییه و آستانه سالروز فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و یاران حزب جمهوری قرار داریم، تصمیم امام خمینی برای انتصاب شهید بهشتی که یک روحانی روشنفکر و آزاد اندیش، مجتهد و عالم دینی اخلاق گرا و نظریه پرداز نظام جمهوری اسلامی محسوب می شد به عنوان رییس دیوانعالی کشور و بالاترین مقام قضایی، دامنه استانداردها و انتظارات جامعه از دستگاه قضایی را مشخص می کند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی مهمترین رکن اعتمادساز در جامعه نسبت به حاکمیت است و اگر نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد، اعتماد عمومی آسیب جدی می بیند و به همین دلیل ارزیابی هایی که در دوره های مختلف دستگاه قضایی نسبت به گذشته وعملکرد آنها صورت می گیرد، ابهامات زیادی را برای جامعه ایجاد می کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که نظارت در کشورهای توسعه یافته وهمچنین آموزه های دینی بر پیشگیری بجای مچ گیری تمرکز دارد و با شفاف‌سازی، کاهش تاثیر سلایق و نظرات شخصی در سیستم و تقدم قانون بر منافع فردی و گروهی، ارتکاب جرم و سواستفاده از قدرت را کاهش می دهد، گفت: مچ گیری گذشته گرا و جزئی نگر است در حالیکه پیشگیری، آینده گرا و جامع وکلی نگر است و در یک سیستم پیشگیری مناسب می تواند با تخلفات استثنایی رخ داده نیز برخورد کرد نه اینکه وقوع تخلف به قاعده تبدیل گردد.

هاشمی تاکید کرد: نظارت بر تخلفات در سطح مدیریت شهری شهر نیز باید بر پیشگیری استوار باشد نه آنکه منافع شهروندان در تخلف و سپس پرداخت جریمه ومجازات تامین شود و موجب انباشت دهها هزار پرونده در شعبات کمیسیون ماده صد و بخش‌های مختلف شهرسازی یا دیگر بخش‌های مدیریت شهری باشد.

وی گفت: با آرزوی موفقیت برای مسئولان قضایی، امیدواریم بتوانیم با اجرای استانداردهای کیفی در نظارت بر مسئولان واجرای قوانین، نرخ وقوع جرم و میزان سواستفاده از قدرت را کاهش دهیم. در راستای صیانت از حقوق عامه، مدیریت شهری بخصوص شورای شهر پنجم اقدامات موثری در شفافیت، حفظ محیط زیست و صیانت از باغات و همچنین کاهش رانت وتخلف از طریق سیستماتیک کردن فرایند انجام داده است که می‌تواند در دیگر حوزه‌ها نیز این تجربیات استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار