یک پزشک سیاست‌مدار در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

مسئولان قدر مردم را بدانند و «همدلی» موجود را حفظ کنند

استفاده از هر فرصتی برای تخریب و کوبیدن رقبا، غیراخلاقی است/ اظهانظر مسئولان باعث بی‌اعتمادی و دلسردی مردم نشود/ همه مسئولان درباره یک موضوع اظهارنظرنکنند/ مسئولان با صحبت‌های خود باعث اختلاف و دلسردی مردم نشوند

تهران (پانا) - یک پزشک سیاست‌مدار تاکید کرد شرایط جامعه به گونه‌ای است که هر مسئولی در هر جایگاهی باید مراقبت کند تا همدلی به وجود آمده در کشور را حفظ کند و باعث دلسردی و ناامیدی مردم نشود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان قدر مردم را بدانند و «همدلی» موجود را حفظ کنند

سیدرضا رئیس کرمی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضع فعلی جامعه ایرانی از جمله شیوع کرونا، بحران اقتصادی، بیکاری‌های ناشی از کرونا، وضع ارز و مسکن، افزایش قیمت محصولات غذایی و نیز تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان که در اثر آن مردم متحمل بسیاری از فشارهای اقتصادی، روانی و ... شده‌اند، بر نحوه اظهارنظرهای صحیح و امیدوارکننده مسئولان در چنین فضایی تاکید کرد و گفت: «در این شرایط هر مسئولی که اظهارنظری درباره هر موضوعی دارد باید براساس نظر کارشناسی انجام شود. مسئولان در حوزه‌ای که صاحب‌نظر هستند باید صحبت کنند. هر مسئولی براساس تخصص خود، صحبت کند، همه به یک موضوع ورود نکنند. در صحبت‌های مسئولان نباید دروغ باشد، باید با مردم در این شرایط روراست بود.»

این فعال سیاسی تاکید کرد: «تا جایی که می‌شود، بهتر است کمتر صحبت کنیم و بیشتر عمل کنیم. باید هر مسئولی در حوزه فعالیت خود اخبار درست را به اطلاع مردم برساند، مردم را در این شرایط باید امیدوار کرد. تکذیب اخبار پشت سر هم، گفته‌های اشتباه و ... به تدریج باعث دلسردی و بی‌اعتمادی مردم به مسئولان خواهد شد.»

این پزشک سیاست‌مدار اظهار کرد: «این همه در کلام بزرگان و سفارش‌های دینی ما، تاکید شده است که باید بیشتر از حرف زدن، عمل کنیم. حرف‌هایی که بیان می‌شود صحت داشته باشند. سوم اینکه درباره چیزی که نمی‌دانیم اظهارنظر نکنیم. اگر این موارد را رعایت کنیم، مورد رضایت مردم هم قرار خواهد گرفت.»

رئیس‌کرمی از شروع موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در میان جناح‌های سیاسی و رسانه‌ها هم انتقاد کرد و گفت: «اکنون هم زود است و هم مردم در شرایطی نیستند که بخواهیم درباره این موضوع صحبت شود. باید تا جایی که امکان دارد باید به امور مردم رسیدگی شود.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: «در فضایی که بر اثر کرونا در کشور ایجاد شد، مردم ما نشان دادند که چقدر در شرایط سخت، به هم کمک می‌کنند، چقدر شرایط را درک می‌کنند. باید همه طوری رفتار کنند که این فضای همدلی ادامه پیدا کند و مطالبی که باعث اختلاف و دلسردی می‌شود را بیان نکنیم. مسئولان با عملکرد بهتر خود و رسانه‌ها هم با انعکاس مسائل حقیقی جامعه باید این فضای همدلی را حفظ کنیم. ما در مراکز درمانی، حضور مردم در کنار کادر درمان را مشاهده کردیم. باید قدر مردم را بدانیم و فضا را حفظ کنیم.»

وی تاکید کرد: «البته مردم هم موافق بحث کارشناسی و نقد درست و صحیح در جای مناسب خود هستند، اما اینکه ما از هر روزنه و فرصتی بدون توجه به شرایط جامعه استفاده کنیم تا رقیب‌مان را بکوبیم و تخریب کنیم، غیراخلاقی است و از جانب هر کسی هم باشد، اشتباه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار