در میانه جنگ قدرت میان جمهوری‌خواهان؛

ترامپ: به بولتون دیوانه سنا هم رأی نمی‌داد/ به او فرصت دادم!

تهران (پانا) - رئیس جمهور آمریکا در میانه جنگ قدرت میان جمهوری‌خواهان اعلام کرد: بولتون دیوانه، بی‌کفایت و دروغگو است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ: به بولتون دیوانه سنا هم رأی نمی‌داد/ به او فرصت دادم!

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری بار دیگر «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی دولت خود را آماج حملات لفظی خود قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه جنگ قدرت با هم‌حزبی‌های خود در این خصوص نوشت: من به جان بولتون به دلیل اینکه یک فرد دیوانه به شمار می‌ آمد و مورد تایید سنا قرار نمی‌گرفت، یک فرصت دادم. من همیشه دوست دارم که دیدگاه‌ های مختلف را بشنوم!

وی در ادامه اضافه کرد: مشخص شد که وی کاملا بی‌کفایت و دروغگو بوده است. نظر قاضی را ببینید. (بولتون) اطلاعات طبقه بندی شده (را منتشر کرده است).

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر نیز اعلام کرده بود: من سرانجام با «استیو اشمیت» (Steve Schmidt) مشاور سیاسی شکست خورده، به اتفاق نظر رسیدم؛ وی «جان بولتون» دیوانه را مردی نفرت‌انگیر می داند که در انجام وظیفه‌ اش در حمایت از آمریکا شکست خورده و تاکید می کند که هرگز نباید به وی اجازه داده شود تا دوباره در دولت فعالیت کند. بولتون که من وی را بازگرداندم و به او فرصت دادم؛ با انتشار اطلاعات محرمانه (در حجم وسیع) قانون را نقض کرد. وی باید بهای بسیار سنگینی برای این کار بپردازد. این موضوع نباید هرگز دوباره اتفاق بیفتد.

این درحالیست که پیشتر یکی از قضات فدرال واشنگتن درباره نتیجه بخش بودن تلاش‌های کاخ سفید برای ممانعت از انتشار کتاب «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، ابراز تردید کرده بود.

به گفته قاضی «رویس لامبرث»، از آنجا که رسانه‌ ها گزیده‌هایی از کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» را منتشر کرده‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار نسخه از آن هم پخش شده است؛ دیگر نمی‌توان مانع از انتشار کتاب شد.

گفتنی است کاخ سفید با طرح این ادعا که کتاب بولتون حاوی اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده است؛ خواستار لغو مجوز انتشار آن است.

بولتون زمانی در حلقه نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار داشت؛ اما اکنون ترامپ و بولتون در منازعه قدرتی آشکار، یکدیگر را به بی کفایتی و دیوانگی متهم می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار