بازدید مدیران محترم سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهادکشاورزی از طرحهای کشاورزی استان زنجان

زنجان (پانا) - طی یک سفر یکروزه دکتر مسجدی رییس امور آب و کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور ، دکتر خدرایی معاون مجری طرح توسعه کشت دانه های روغنی کشور به همراه هیئت همراه و دکتر میرزائی رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به همراه رئیس محترم سازمان و معاونین محترم سازمان جهاد کشاورزی از طرحهای کشاورزی استان زنجان بازدید نمودند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیران محترم سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهادکشاورزی از طرحهای کشاورزی استان زنجان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، در راستای تبیین نتایج و روند اجرایی طرح انتقال ژن چند قلوزایی به گوسفد نژاد افشاری از واحد پرورش و اصلاح نژاد گوسفند افشاری شرکت واقع در جاده ارمغانخانه شهرستان زنجان با ظرفیت 6 هزار راس، همچنین از شرکت زنجان کشت خیرآباد شهرستان سلطانیه بعنوان یکی از شرکتهای موفق در ارایه خدمات کشاورزی به بهره برداران توسط بخش خصوصی درراستای اشتغال فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی و تسهیل خدمات رسانی به کشاورزان و در ادامه در شهرستان خدابنده از طرح گلخانه (های تک) شرکت فن آوران صاحب خمارک که به منظور تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی با فناوری روز گلخانه ای اجرا می گردد، بازدید شد.

رییس امور آب و کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از واحد پرورش و اصلاح نژاد گوسفند افشاری گفت: نقش شرکتهای دانش بنیان در توسعه و پیشرفت طرحها ی کشاورزی از اهمیت و جایگاهی بالایی برخوردار است. دکتر مسجدی ضمن بیان این مطلب، به اهمیت طرح پرورش گوسفند افشاری درجهت تامین امنیت غذایی کشور با توجه به اصلاح خصوصیات برتر آن ازجمله حذف دنبه و افزایش ضریب گوشتی آن اشاره نمود.

در ادامه با توجه به نیاز کشور به روغن خوراکی و تلاش برای اجرای طرح توسعه کشت دانه های روغنی برای نیل به خودکفایی در این محصول، در شهرستان خدابنده از مزرعه کشت کلزا در روستای نظرقلی بازدید گردید.

دکتر خدرایی معاون مجری توسعه کشت دانه های روغنی کشور در خصوص اهمیت کشت کلزا با اشاره به اهمیت بالای دانه های روغنی برای کشور تصریح کرد: گیاه کلزا برای حاصلخیزی زمین موثر بوده و همچنین بدلیل وجود انواع مختلف بذر کلزا می توان در هر اقلیم آب و هوائی در کشور کشت شود و وزارت جهاد کشاورزی با تخصیص اعتبار و حمایت همه جانبه در تلاش است تا کشت دانه های روغنی در کشور را توسعه دهد.

جواد تاراسی رئیس محترم سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به پتانسیلهای استان در خصوص بخش کشاورزی تصریح کرد: در سال زراعی جاری در تلاش هستیم که بخش کشاورزی استان هرچه بیشتر پویاتر شده و علی الخصوص با حمایت حداکثری از کشت دانه های روغنی در استان، با بازدید مستمر کارشناسان، ارائه مشاوره های کارشناسی و همچنین در اختیار گذاشتن بذر مرغوب و کودهای شیمیائی به کشاورزان ، سطح زیر کشت این محصول را افزایش دهیم.

بازدید یکروزه از طرحهای بخش کشاورزی با بازدید از مزرعه یکپارچه 30 هکتاری کلزا در شهرستان خرمدره و طرح 100 هکتاری کاشت 60 نوع ژنوتیپ درخت گردو و بادام و 40 هکتار سرشاخه کاری درخت گردو در کشت و صنعت خرمدره به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار