بیشترین آمار ابتلا به کرونا در فارس از آغاز تا کنون

شیراز(پانا)-رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، از دستگاه های قضایی استان به ویژه مدیرکل دادگستری و دادستان کل فارس به پاس مبارزه با مضامین فساد مرتبط با سلامت مردم مانند برخورد با احتکارکنندگان مواد ضدعفونی کننده قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین آمار ابتلا به کرونا در فارس از آغاز تا کنون

«مهرزاد لطفی» در ادامه ضمن تشکر از امامان جمعه و فرمانداران شهرستان های استان برای همکاری با ستاد مدیریت کرونا و مجموعه سلامت فارس، خواستار تداوم همدلی و همکاری مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای برون رفت از بحران کرونا شد.
او اضافه کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس، نه تنها نیاز مبرم به اعمال محدویت اجتماعی بوده، بلکه استفاده از ماسک در مکان های عمومی از جمله ادارات، وسایل حمل و نقل عمومی شهری، مکان های تجمعی و فروشگاه های بزرگ نیز بسیار ضروری است.
لطفی با تاکید بر پایبندی به قرنطینه خانگی، از مردم خواست تا اگر به هر دلیل لازم باشد که از خانه بیرون برویم، ماسک بزنیم و فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشت حفاظت فردی را رعایت کنیم.
او با اشاره به اینکه کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا در فارس، بیشترین خدمت رسانی را نه تنها به مبتلایان استان، بلکه به استان های همجوار نیز ارایه می دهند، افزود: حجم بالای مراجعه بیماران به بیمارستان ها و مراکز درمانی، مجموعه سلامت فارس را با بحران خدمت رسانی به مبتلایان مواجه می سازد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام انجام دو هزار و ۱۰۰ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش درصد تست مثبت به کل تست ها، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست درباره روند خدمت رسانی به مبتلایان و بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان ها گزارشی ارایه داد و از تشدید بازدیدها و نظارت های بازرسان از این مراکز خبر داد.
پیگیری اختصاص بخش های جدید برخی از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به خدمت رسانی به بیماران کووید۱۹ از دیگر محورهای این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار