مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

هدف از تشکیل کارگروه‌های متشکل از مدیران منتخب ایجاد تغییر در فرایند تصمیم‌سازی در استان است

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور در کارگروه تربیت‌بدنی، پرورشی و مالی مدیران منتخب استانی، هدف از تشکیل این کارگروه‌ها را لزوم تغییر فرایند تصمیم‌سازی در شرایط مختلف عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف از تشکیل کارگروه‌های متشکل از مدیران منتخب ایجاد تغییر در فرایند تصمیم‌سازی در استان است

محمد صیدلو در این نشست با بیان این‌که در آموزش و پرورش گاهی با مشکلاتی روبرو می‌شویم که از قدمت بالایی برخوردارند، زیرا به تنهایی قابل حل نیستند، ادامه داد: برای رفع مشکلات باید شبکه‌ای از انسانهای باانگیزه و همدل تشکیل دهیم تا با همکاری و نشانه‌گذاری و تمرکز بر رفع موانع تغییرات مثبتی در سیستم ایجاد کنیم.

او با اشاره به این‌که مسئولین در اداره‌کل به مشکلات موجود تا حدی واقف هستند از مدیران حاضر در جلسه درخواست همفکری و گفت‌وگو برای بررسی مسائل و اولویت‌بندی و حل مشکلات در درازمدت کرد و گفت: هدف از ایجاد این کارگروه‌ها این است که مسئولین تصمیم‌گیرنده در اداره‌کل علاوه بر پاسخگویی به رده‌های بالاتر، همفکری و پاسخ‌گویی به مدیران را نیز مد‌نظر داشته باشند و این امر به عنوان یک مطالبه از سوی مدارس ادامه یافته و استمرار داشته باشد.

صیدلو با اشاره به شیوع ویروس کرونا و به‌هم‌ریختن بسیاری از مسائل و تغییر مناسبات در دنیا اظهار کرد: برخی افراد و سازمان‌ها از این تغییرات غافلگیر شدند و کسانی که آمادگی داشتند با انعطاف‌پذیری خود را تغییر دادند. ما نیز از سوم اسفندماه در آموزش و پرورش در روشهای آموزشی خود تغییراتی ایجاد کردیم و همکاران با تمام توان به فعالیت آموزشی خود با تلاش ادامه دادند و در دنیای بعد از کرونا تحولات زیادی را با همان مبانی غیرقابل‌تغییر شاهد خواهیم بود که باید آمادگی پذیرش آن‌را داشته باشیم. همچنین با توجه به نیاز به پیام‌رسانی ویژه آموزش و پرورش و راه‌اندازی شبکه شاد و ظرفیت‌هایی که به‌مرور به ‌آن اضافه می‌شود فرایند تعلیم و تربیت با قوت در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران به گمانه‌زنی‌ها درباره دست‌ساخته بودن ویروس کرونا توسط بشر اشاره کرد و گفت: پیام تربیتی این موضوع این است که آموزش بدون تربیت درست ممکن است باعث بروز رفتارهای ناهنجاری شود که به جای منفعت داشتن، بلایی را به جوامع بشری تحمیل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار