امرودی: فعالیت‌های آموزشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در سامانه «شاد» قرار می‌گیرد

برای ساخت فیلم زندگی سردار سلیمانی با چند کارگردان صحبت شده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری از آغاز مطالعه و رایزنی برای انتخاب کارگردان و فیلمنامه مورد نظر درباره زندگی سردار سلیمانی خبر داد و گفت برای ارایه فعالیت‌های این نهاد در شبکه شاد با علی کاظمی، معاون پرورشی وارت آموزش و پرورش جلسات متعددی داشته است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
امرودی: فعالیت‌های آموزشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در سامانه «شاد» قرار می‌گیرد

ظهر امروز نخستین نشست خبری میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در ابتدای این نشست سعید صدراییان مدیر روابط عمومی این سازمان گزارشی از روند اجرای برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری را ارائه کرد.

در ادامه امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به بیان توضیح‌هایی درباره فعالیت‌های هفت ماهه‌ حضورش در سازمان پرداخت و عنوان کرد: آدمی نیستم که در کلنگ زنی‌ها حضور داشته باشم و بیشتر در پایان هر کار و بریدن بندهای افتتاح یک پروژه حضور دارم.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بسیار وسیع است به عنوان مثال امروز در پردیس سینمایی ملت هستیم که از زیرمجموعه‌های سازمان فرهنگی هنری است، سال گذشته به مجموع صندلی‌های این مجموعه و قبل از کرونا 900 صندلی اضافه شد که در جشنواره فیلم فجر از آن بهره برداری شد.

همچنین بزرگترین پردیس تئاترکشور در باغ کتاب آماده افتتاح است که به زودی این اتفاق خواهد افتاد..

امرودی در ادامه با اشاره به این مطلب که از روز گذشته اکران فیلم در سینماها آغاز شده است، اظهار کرد: اکران فیلم‌ها فقط در پردیس ملت و پردیس کوروش شروع شده است. از روز چهارشنبه با اکران فیلم‌های جدید دیگرسینماها نیز کارشان را از سر می‌گیرند.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تاکید کرد: مردم مدت زیادی است که در خانه مانده‌اند و تفریح نداشته‌اند. بازشدن سینماها می‌تواند فضایی سالم و البته با رعایت نکات بهداشتی را فراهم کند.

امرودی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از روز گذشته کلاس‌های فرهنگی و هنری در تمام زیرمجموعه‌های سازمان فرهنگی هنری آغاز شده است و مردم می‌توانند استفاده کنند، از اول اسفند سازمان فرهنگی هنری تقریباً تعطیل شد و تا چهار ماه این تعطیلی ادامه یافت. با این حال در این ماه‌ها آثار بسیاری را تهیه، تولید و منتشر کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: ما از اول تیر فرهنگسرای مجازی را تأسیس کرده‌ایم. مخاطبان می‌توانند تمام کلاس‌های آموزشی زیرنظر سازمان را به صورت مجازی شرکت کنند و مدارک معتبرش را دریافت کنند.

امرودی همچنین به آغاز کار فرهنگسرای منتظر اشاره کردو گفت: فرهنگسرای منتظر را در کنار برگزاری نماز جمعه تشکیل و برگزار می‌کنیم. البته این موضوع به اجازه‌ ستاد ملی کرونا نیاز دارد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در ادامه به فعالیتهای جهادی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اشاره کردو گفت: فعالیت‌های جهادی سازمان از زمان شیوع ویروس کرونا، شروع شده است و همچنان ادامه دارد همچنین شوراهای اندیشه‌ورز را تشکیل داده‌ایم که ماهی یکبار تشکیل می‌شوند و در زمینه‌های مختلف به ارائه طرح و برنامه و تعیین مسیر می‌پردازند.

وی در ادامه یادآور شد: بیش از 145 هزار اثر در همین چهار ماه تولید شده است که تمام بخش‌های فعالیتیِ سازمان را دربر می‌گیرد.

به گفته میثم امرودی ، سبک زندگی ایرانی اسلامی، هویت ملی، پرچم، سرود و هویت دینی و انقلابی از محورهای اصلیِ فعالیت‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران هستند..

امرودی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مالی سازمان فرهنگی هنری پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کردو افزود: ما با مشکلات بسیاری از نظر مالی مواجه بودیم و هستیم. راه‌های بسیاری را طی کردیم تا توانستیم شاکله‌ سازمان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانستیم بخشی از نیروهایمان را تعدیل کنیم و به آنها بگوییم بروید و بیمه بی‌کاری بگیرید. اما تلاش کردیم تا مشکلات را حل کنیم. پرداخت حقوق نیروهای انسانیِ سازمان کار بسیار دشواری است که برای انجامش در این چند ماه با مشکلات بسیاری مواجه بودیم و در نهایت هم این مشکلات را حل کردیم.

وی در ادامه به ساخت فیلم سینمایی زندگی سردار سلیمانی اشاره کردو گفت: چندی پیش شهردار تهران در نشست خبری جشنواره فیلم فجر و افتتاح سینماهای جدید پردیس ملت پیشنهاد داد که اثری با محوریت سردار سلیمانی ساخته شود. این پیشنهاد قبل از شیوع ویروس کرونا بود. اکنون پیگیر این اتفاق هستیم و با چند کارگردانان صحبت کرده‌ایم. به دنبال نهایی کردن این اتفاق هستیم؛ هرچند منابع مالی لازم را نداریم اما امیدواریم ساخت این فیلم تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.

وی درپاسخ به سؤال پانا درباره نام کارگردان مورد نظر فیلم زندگی شهید سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم شخصیتی جامع‌الاطراف داشت. هم می‌توان فیلمی عاطفی با محوریت شخصیت او ساخت و هم می‌توان فیلمی اکشن درباره او ساخت. ما مشغول بررسی این موارد هستیم و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

به گفته امرودی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با آموزش و پرورش جلساتی داشته است تا فعالیت هنری این نهاد در سامانه شاد قرار گیرد.

وی یادآور شد: سعی داریم کلاسهای آموزشی را از طریق این سامانه و شهر آموخت به مردم ازارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار