دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد

ضرورت استفاده از توانمندی نخبگان و اندیشمندان در عرصه مبارزه با مواد مخدر

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بر استفاده از توانمندی نخبگان و اندیشمندان کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت باید تلاش کرد تا بستر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فراهم شود و با برنامه‌ریزی و طراحی مناسب و کمک به یکدیگر در بخش های مختلف آن پیش برود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از توانمندی نخبگان و اندیشمندان در عرصه مبارزه با مواد مخدر

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، اسکندر مومنی در سومین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر که به «پژوهش‌محوری، تحول؛ مهار اعتیاد» نامگذاری شده است، در نشست تخصصی با نخبگان و اندیشمندان حوزه‌های مختلف کشور افزود: در چهار دهه گذشته تلاش‌های بسیار گسترده‌ای در عرصه مبارزه با موادمخدر و در ابعاد مبارزه همچون مقابله، درمان، پیشگیری و توانمندسازی اجتماعی و بازگشت معتادان به جامعه انجام شده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته در برخی حوزه‌ها از جمله مقابله با عرضه تلاش‌های زیادی انجام شد که اگر این اقدامات نبود، شرایط کشور به گونه دیگری بود؛ اما در حوزه‌ای مانند پیشگیری از اعتیاد همگام با دیگر حوزه‌ها پیش نرفتیم و در این حوزه غفلت‌هایی شد که باید جبران شود.

دبیرکل ستاد با بیان اینکه سوال مطرح است که در حوزه درمان اعتیاد که حدود نه هزار مرکز درمان داریم؛ چرا مانایی در درمان پایین است و حدود ۸۰ درصد به اعتیاد بازمی‌گردند و فقط ۲۰ درصد شاهد ماندگاری درمان هستیم؟ در حوزه مبارزه با موادمخدر برای ایجاد حساسیت و دغدغه عمومی چه کاری می‌توان انجام داد که باعث ایجاد حساسیت و دغدغه عمومی شود؟ تاکید کرد: لذا تلاش ما بر این است که در این بخش‌ها با هم‌اندیشی یکدیگر فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهیم.

وی افزود: مواد مخدر غیر از وابستگی روانی اثرات مخرب بسیار دیگری هم دارد، لذا از شما اساتید، نخبگان و اندیشمندان حوزه‌های مختلف دعوت کردیم تا با هم‌اندیشی به‌ این امر بپردازیم که چه راهکارهایی اتخاذ کنیم تا جامعه را از خطر اعتیاد مصون بداریم و کمپین قوی را در این امر ایجاد کنیم.

دبیرکل ستاد یادآور شد: در گذشته این تصور بود که موادمخدر در کشور نباشد تا کسی مصرف نکند که این البته لازم است اما کافی نیست؛ چرا که تولید مواد مخدر در افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی حدود ۲۰۰ تن بود اما بعد از گذشت حدود بیست سال، پنجاه برابر شده و به بیش از ۹ هزار تن مواد مخدر رسیده است.

مومنی تاکید کرد: همه اقشار جامعه از جمله مهم‌ترین کانون اجتماعی یعنی خانواده‌ باید با بسیج همگانی تلاش کنند تا کسی به سمت مصرف مواد مخدر نرود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، تصریح کرد: این اراده در همه ارکان کشور برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ریاست جمهوری است. پس باید تلاش کنیم تا بستر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فراهم شود و با برنامه‌ریزی و طراحی مناسب و کمک به یکدیگر در بخش های مختلف آن را به پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار