پیش‌بینی تولید ۱۲۰۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم در خوی

ارومیه(پانا) - مدیر جهاد کشاورزی خوی خبر داد طی سال جاری برای پرورش کرم ابریشم، ۳۰ جعبه تخم نوغان به صورت رایگان در اختیار آموزش‌دیدگان این صنعت در این شهرستان قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود در پایان دوره ۴۵ روزه، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم پیله "کرم ابریشم تر" از آنها تولید شود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی تولید ۱۲۰۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم در خوی

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی خوی، علی‌اکبر امینی با بیان اینکه شهرستان خوی رتبه نخست پرورش کرم ابریشم را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۳۰ کارگاه خانگی پرورش کرم ابریشم در راستای احیای صنعت نوغانداری در این شهرستان هم‌اکنون فعال است.

وی تاکید کرد: این ۳۰ کارگاه خانگی بیشتر با مدیریت بانوان روستایی علاقه‌مند به پرورش کرم ابریشم فعالیت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: پرورش کرم ابریشم در این شهرستان با هدف احیای صنعت ارزشمند نوغانداری از سال ۱۳۸۶ با فعالیت یک کارگاه شروع شده و اکنون با آموزش ۳۲۰ نفر، شمار کارگاه‌های پرورش کرم ابریشم در این شهرستان افزایش یافته است.

امینی، نهال توت و تخم نوغان را ۲ نیاز اساسی صنعت نوغانداری دانست و افزود: تاکنون برای حمایت از پرورش‌دهندگان کرم ابریشم ۲۳۵ جعبه تخم نوغان و ۱۴ هزار و ۵۰۰ اصله نهال توت به صورت رایگان بین پرورش دهندگان کرم ابریشم توزیع شده است.

وی از نوغانداری به عنوان ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال در منطقه یاد کرد و افزود: اگر برنامه‌ریزان و مسوولان برای گسترش و ایجاد زنجیره تولید این صنعت برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند، بدون شک این صنعت توسعه خواهد یافت.

خوی در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی این استان به شمار می‌رود.

پرورش کرم ابریشم و نوغانداری به عنوان شغل جانبی بیش از ۲۰ هزار خانوار روستایی در کشور تبدیل شده که به احیای این صنعت دیرینه و رونق و ارتقای اقتصادی خانواده‌ها با هزینه بسیار پایین کمک می‌کند.

سالانه برای حمایت از پرورش دهندگان کرم ابریشم، حدود ۲۷ هزار جعبه تخم نوغان به صورت رایگان بین کشاورزان و تولید کنندگان توزیع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار