۸ مرکز خرید گندم در مهاباد راه‌اندازی شد

ارومیه (پانا) - معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد اعلام کرد امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، هشت مرکز خرید راه‌اندازی شده که کار خرید این محصول مهم کشاورزی را از دهم تیرماه جاری آغاز می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
۸ مرکز خرید گندم در مهاباد راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مهاباد، رسول سعیدیان افزود: این مراکز شامل پنج مرکز تعاون روستایی از جمله "کیتکه"، "خلیفان"، "گوگ‌تپه"، "قره‌بلاغ" و "عبدالله‌کرده" و ۲ سیلوی بخش خصوصی و یک سیلوی بخش دولتی است که امسال کار خرید گندم را از کشاورزان این شهرستان بر عهده دارند.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش تولید گندم در این شهرستان طی سال جاری نسبت به سال گذشته بیان کرد: کار خرید گندم از کشاورزان از دهم تیرماه سال جاری آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود، اظهار کرد: از این مقدار ۴۵ تا ۵۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان است که توسط این مراکز خریداری خواهد شد.

"سعیدیان" با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری گفت: امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بر اساس ثبت در سامانه خواهد بود، اضافه کرد: کشاورزان قبل از تحویل گندم باید با مراجعه به مراکز در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند.

وی از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

براساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی به علت مبارزه به موقع با آفت سن و بارش‌های پاییزی و بهاره مناسب، کیفیت و وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب بوده و پیش بینی می‌شود میزان برداشت محصول در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد.

میانگین تولید گندم در مزارع دیم مهاباد یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار