مدیر کل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

هدف گذاری برای ایجاد 3 هزار و 950 فرصت شغلی جدید در سال 99

زنجان (پانا) - درسال گذشته با اعتباری بالغ بر87 میلیارد تومان، 3 هزار و 695 فرصت شغلی و کاریابی ایجاد شد و هدف گذاری امسال، ایجاد سه هزار و 950 فرصت شغلی با اعتباری قریب به 130میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف گذاری برای ایجاد 3 هزار و 950 فرصت شغلی  جدید در سال 99

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران این هفته که با حضور طاهری، نماینده مردم شهرستانهای زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل یک مجلس انقلابی و ولایی در تراز جمهوری اسلامی گفت: امیدواریم در این مجلس برای محرومیت زدایی و توجه به اقشار آسیب پذیر کارهای جدی، اساسی و ریشه ای انجام شود.
صفری، کمیته امداد رامولود انقلاب خواند و گفت: کمیته امداد در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود خدمات ارزشمندی را در حوزه های مختلف به جامعه هدف ارائه کرده است که نمونه بارز آن رزمایش همدلی بود که در استان زنجان از طریق 18آشپزخانه، 113هزار و 700 پرس غذای گرم و قریب به 32 هزار بسته سبد غذایی با اعتباری بالغ بر7 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد که از طریق مراکز نیکوکاری، مردم و خیران مساعدت شد.
وی با بیان اینکه هدف اصلی کمیته امداد در بخش های مختلف توانمندسازی و ایجاد درآمدبا ثبات برای مددجویان تحت حمایت است، افزود: راهبرد کمیته امداد استان زنجان، ایجاد اشتغال برای جامعه هدف و خروج توانمند آنان از برنامه های حمایتی کمیته امداد است.
مدیر کل کمیته امداد استان، با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار و 695 فرصت شغلی و کاریابی با تسهیلاتی بیش از 87 میلیارد تومان ایجاد شده است افزود: امسال هدف گذاری شده است. سه هزار و 950 فرصت شغلی جدید با اعتباری قریب به 130 میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت وسایر اقشار نیازمند ایجاد شود.
صفری، تهیه مسکن و سرپناه را یکی دیگر از اضلاع توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و گفت: در سال گذشته برای احداث،خرید و تعمیرات دو هزار و 234 قلم خدمت مسکن به مددجویان تحت حمایت استان و 15میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است.
وی در بخشی از سخنان خود به فعالیت های فرهنگی این نهاد برای خانواده های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: در بخش فرهنگی بیش از 5 هزار نفر در قالب اردوهای مختلف از عتبات عالیات گرفته تا اعزام به مشهد، قم وجمکران، سفرهای علمی، فرهنگی و تفریحی این نهاد بهره مند شده اند.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان به ارائه بیش از 22 هزار آموزش مددجویان اشاره کرد و افزود: این آموزش ها در راستای مهارتهای زندگی، سبک زندگی دینی، تاب آوری و کنترل خشم و اضطراب، در محل زندگی افراد ارائه شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه خدمات این نهاد در استان به گروهای مختلف تحت حمایت ارائه می شود، تصریح کرد: 28 هزار خانواده با جمعیت 55 هزار نفر، تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات این نهاد بهره مند هستند که می توان به هزار و 290 نفر ایتام، 15 هزار زن سرپرست خانوار و قریب به 19 هزار سالمند اشاره کرد.
مدیر کل کمیته امداد استان، پیشنهاداتی نیز به نماینده مردم زنجان در جهت حمایت از محرومین ارائه دادند که از جمله تصویب قوانین به نفع محرومین، تقویت مشاغل خرد و خانگی با نگاه تسهیل گرایانه و ارائه مجوز و نظارت بر فعالیت و عملکرد موسسات خیریه به کمیته امداد برای جلوگیری از موازی کاری و رعایت عدالت در توزیع خدمات از جمله این پیشنهادات بود.
طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تشکر از فعالیت های کمیته امداد توجه به برنامه کلان در محرومیت زدایی و مناطق محروم را مهم عنوان کرد و افزود: این مجلس پتانسیل خوبی برای استفاده کمیته امداد امام خمینی (ره) است و نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان آماده همکاری جدی با کمیته امداد هستند تا به فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه عدالت اقتصادی و توزیع عادلانه خدمات کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار