دیدار سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با ظریف

تهران (پانا) - محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان که در صدر هیاتی بلند پایه به ایران سفر کرده است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دیدار سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با ظریف

اتمر و هیات همراه در بدو ورود با وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از مقامات ارشد کشوری ملاقات و در ضیافت ناهار رسمی به میزبانی ظریف شرکت کردند.

در این ملاقات طرفین مسائل مختلف روابط دوجانبه و موضوعات منطقه ای و جهانی را مرور کرده و با تکیه بر روابط گسترده و دوستی عمیق دو ملت اراده خود برای گسترش و تحکیم روابط دو جانبه را مورد تاکید قرار دادند.

در این ملاقات ظریف حمایتهای مردم و دولت ایران از مردم افغانستان در سالهای جهاد علیرغم مشکلات و کمبودهای ناشی از تحریمهای خارجی علیه مردم ایران، میزبانی از بیش از سه میلیون نفر از اتباع افغانستان در جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته، فراهم نمودن امکان اشتغال به تحصیل رایگان بیش از ۵۲۰ هزار دانش آموز افغان در مدارس ایران بر اساس فرمان مقام معظم رهبری و پذیرش بیش از ۲۲ هزار دانشجوی افغان در دانشگاههای ایران را نشانگر حسن نیت و احساسات برادرانه مردم و دولت ایران نسبت به مردم و دولت افغانستان دانست و دستور اخیر ریاست محترم جمهوری برای درمان رایگان اتباع افغان مبتلا به کرونا در بیمارستانهای کشور را بعنوان نمونه دیگری از این همراهی و همکاری با دولت و مردم افغانستان برشمرد.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان نقش موثر و برجسته جمهوری اسلامی ایران در ایجاد اجماع منطقه ای و بین المللی در جهت حمایت از دولت و قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان، ایجاد آتش بس و کمک برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی را برادرانه و کلیدی دانست و خواهان تداوم ایفای این نقش سازنده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد روند صلح در افغانستان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار