هنوز مجوزی برای تکمیل فرآیند آموزش دانش‌آموزان استثنایی در تابستان دریافت نکرده‌ایم

۱۲۸ کتاب درسی برای دانش‌آموزان استثنایی متناسب‌سازی می‌شود

تهران (پانا) - به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۱۲۸ عنوان کتاب درسی تا مهر ماه سال ۹۹ برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با شرایط ویژه و ظرفیت ذهنی و عقلانی آنها متناسب‌سازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
هنوز مجوزی برای تکمیل فرآیند آموزش دانش‌آموزان استثنایی در تابستان  دریافت نکرده‌ایم

به گزارش ایرنا، سیدجواد حسینی درباره تفاوت یادگیری کودکان با نیازهای ویژه و ناهماهنگی نیاز دانش آموزان با محتوای کتب درسی اظهار کرد: دانش آموزان اوتیسم و سایر دانش آموزان استثنایی هنگام تحصیل ظرفیت عقلانی و ذهنی متفاوتی دارند؛ از این رو فضا و محتوای مواد درسی آنها باید متناسب با نیازهای آنها تدوین شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین از مناسب سازی مدارس برای دانش آموزان استثنایی خبر داد و گفت: اکنون ۶۴ مدرسه انطباقی مناسب سازی شده و برنامه ریزی ها به گونه ای بوده است که این مدارس متناسب با نیازهای دانش آموزان عمل کنند.

وی توضیح داد: مدارس انطباقی الگویی برای سایر مدارس استثنایی می شود؛ در این مدارس فضا، تجهیزات، معلمان و محتوای کتب درسی با والدین و دانش آموزان ویژه و عادی با نیازها در هر طیفی متناسب سازی شده است.

حسینی پیشتر از تصویب بسته تحولی مناسب سازی، مدرسه انطباقی و مداخلات به هنگام طلایی به عنوان یکی از بسته‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش و در راستای اجراسازی سند تحول بنیادین خبر داده بود.

در این بسته تحولی همچنین بر چرخش های تحول آفرین از روش های نظری به روش های کاربردی و مهارتی، جداسازی به فراگیرسازی، معلمان تک مهارتی به چندمهارتی و استفاده از ابزارها و فناوری‌های نوین به جای فناوری های سنتی تاکید شده است.

وی عنوان کرد: در کنار این برنامه ها اهداف دوره های تحصیلی بر اساس ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال می شود.

حسینی در خصوص مبحث مناسب سازی مدارس برای دانش آموزان استثنایی،‌ توضیح داد: مناسب سازی این مدارس شامل هفت مولفه معلمین، محتوا، والدین، دانش آموزان ویژه و عادی، فضا و جامعه می شود.

تداوم برنامه‌های تابستانی در انتظار مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا

حسینی همچنین درباره اخذ مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تداوم آموزش دانش آموزان استثنایی اظهار کرد: آموزش دانش آموزان استثنایی باید تداوم داشته باشد، به طور مثال آموزش دانش آموزان ناتوان و کم توان ذهنی نقطه هدف ندارد؛ یعنی تا هر جا که ذهن آنها کشش داشته باشد، آموزش می بینند.

وی افزود: برای تداوم آموزش با رعایت پروتکل های بهداشتی از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست داده ایم اما هنوز مجوزی برای این کار دریافت نکرده ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیشتر گفته بود: این سازمان از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرد که از اول تیر تا آخر شهریور ماه فرصت و مجوز برای تکمیل فرآیند آموزش دانش‌آموزان استثنایی داده شود.

حسینی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نظر دارد در کلاس های حداکثر چهار چهار نفره و با کاهش زمان آموزش خلاءهای آموزشی دانش آموزان به ویژه برای دروس مهارتی را رفع کند، همچنین درخواست دیگری نیز برای حضور انفرادی ضروری دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی دارد.

وی ادامه داد: البته برگزاری این کلاس ها با هماهنگی شورای مدرسه و آموزش و پرورش استثنایی منطقه و استان است، همچنین درخواست دیگر برای آموزش و ارزشیابی دروس مهارتی دانش آموزان متوسطه است که به زودی برای برگزاری امتحانات اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار