طی حکمی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش زنجان:

مشاور اجرایی مدیرکل و رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان معرفی شدند

زنجان(پانا) - طی مراسمی با حضور مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان زنجان، رهبر طوماری به سمت مشاور اجرایی مدیرکل و روح اله اجاقلو به سمت رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مشاور اجرایی مدیرکل و رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان معرفی شدند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی در این مراسم، تغییر دوره ها و شرایط را برای همه درس آموز خواند و گفت: حوزه مسئولیتی برای همگان یک امانت الهی است و باید به آن به عنوان یک فرصت برای خدمت نگاه کرد.

رفیعی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران، به بیان انتظارات خود از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی و همچنین مشاور اجرایی مدیر کل پرداخت.

وی با اشاره به جایگاه مهم روابط عمومی، اظهار داشت: رویکردی که در دستگاه پیاده می شود از طریق روابط عمومی برای تمامی مخاطبین ترجمه می شود و روابط عمومی رکن اثرگذار و مهندسی کننده در سازمان است که فضا را طراحی، رهبری و هدایت میکند.

عمومیت یک مسئله آن را از تخصصی بودن جدا نمیکند

رفیعی با اشاره به این نکته که آموزش و پرورش یک نهاد خاص است و با سایر دستگاه ها تفاوت دارد، افزود: یک موضوع عام بایک موضوع عوامانه فرق دارد و عمومیت یک مسئله آن را از تخصصی بودن جدا نمیکند لذا تمامی مخاطبین آموزش و پرورش می توانند نظرات خود را بیان کنند اما این نظرات نباید عوامانه باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شفافیت و سرعت در اطلاع رسانی، استفاده از خلاقیت و روش های جدید، نگاه عالمانه و تخصصی، ارائه تحلیل های دقیق و داشتن نگاه سیستمی از جمله انتظاراتی است که از حوزه روابط عمومی داریم که آغاز شده و باید ادامه یابد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان پذیرش اصل تغییر و تحول و داشتن صداقت را اصول اساسی در آموزش و پرورش بر شمرد و اظهار امیدواری کرد: با رعایت این اصول شاهد تقویت شاخص های دستگاه در تمامی حوزه ها به خصوص در این دو حوزه مهم و اثرگذار باشیم.

در ادامه این مراسم رهبر طوماری رییس قبلی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی با اشاره به ضرورت گزارش عملکرد مسئولین بعد از اتمام دوران مسئولیت آنان گفت: در طی مدت 4 سال تلاش بر این شد تا حوزه اطلاع رسانی آموزش و پرورش، به سطح مطلوبی از تعامل با مخاطبان اعم از خانواده ها، معلمان،دانش آموزان و اصحاب رسانه به پیش رفته و از یکسویه کاری پرهیز شود.

وی گفت: حضور در فضای مجازی به عنوان اثرگذار ترین عرصه در آگاهی مردم و تبادل سریع اطلاعات و اخبار در این فضا و ارائه عملکرد دستگاه به مردم جزو برنامه های اساسی این اداره بود و خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات استان کمک شایانی به روابط عمومی آموزش و پرورش کردند.

طوماری تغییر رویکرد پورتال خبری استان و مناطق و نواحی از «اداره محوری» به «معلم و دانش آموز محوری» را از اهم برنامه های اجرا شده خواند و تصریح کرد: در همین راستا تشکیل حلقه های مشورتی مناطق و نواحی و ایجاد حلقه مشاوران جوان مدیرکل و استفاده از صاحب نظران حوزه رسانه و آموزش در قالب حلقه های بهبود کیفیت کمک شایانی کرد.

وی استفاده از ظرفیت نخبگان رسانه ای استان در همایش های روابط عمومی را یکی دیگر از برنامه های محوری عنوان کرد و گفت: برگزاری موفقیت آمیز همایش روابط عمومی استان های قطب یک کشور، مورد استقبال استانهای شمال غرب و وزارت قرار گرفت که در آن ظرفیت های رسانه ای استان در سطح کشور مطرح شد.

طوماری «راه اندازی استودیو الفبا» و «نام گذاری ساختمان های آموزش و پرورش به نام معلمان ماندگار استان» را جزو دو برنامه مهم در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی عنوان کرد و اضافه کرد: اجرای طرح ماهر (مسئولین ادارات همراه رسانه) در جهت تعامل مسئولین با خبرنگاران، تلاش برای پرورش نسل رسانه ای در آموزش و پرورش، تدوین منشور فعالیت کارشناسان روابط عمومی، معرفی معلمان و دانش آموزان موفق به صداوسیما و افزایش تعداد مخاطبان فضای مجازی آموزش و پرورش به 20 هزار نفر در سطح استان را از دیگر فعالیتهای صورت گرفته طی 4 سال گذشته برشمرد و گفت: مسئولیت ها پایان پذیرند اما عملکردها و آثار و تبعات فرهنگی و سازمانی آنها ماندنی هستند و امیدواریم تمامی مسئولیتها نهایتا به ارتقا سطح خدمت به مردم و مخاطبان بینجامد.

در ادامه این مراسم روح اله اجاقلو رییس جدید اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، اظهار داشت: از حسن اعتماد مدیر کل نهایت تقدیر و تشکر را دارم و امیدوارم بتوانم با قانون گرایی، مشورت و توکل بر خدا کار را پیش برده و قدم های مثبتی در راه تعلیم و تربیت استان برداریم.

وی با اشاره به این نکته که روابط عمومی یک حوزه متفاوت و مبتنی بر روابط انسانی و خلاقیت است، ابراز داشت: در حوزه حاکمیت اخلاق گرایی و تکریم ارباب رجوع به صورت ویژه کار خواهیم کرد و نظم و انضباط و ارتقا رفتار سازمانی سرلوحه کارهایمان خواهد بود.

گفتنی است در خاتمه ابلاغ رهبر طوماری به عنوان مشاور اجرایی مدیر کل و روح الله اجاقلو به عنوان رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی توسط ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان به آنان اعطا گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار