ممنوعیت برگزاری آیین شادی و عزا راهکار مقابله با کرونا در بروجرد

لرستان (پانا) - رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: ممنوعیت برگزاری آیین های ختم، عروسی و شادی و جلوگیری از به وجود امدن تجمع می‌تواند راهکاری مناسب برای جلوگیری از شیوع کرونا در شهرستان باشد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت برگزاری آیین شادی و عزا راهکار مقابله با کرونا در بروجرد

دکتر محمدکاکاوند در قراگاه پدافند زیستی بروجرد که یکشنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در موج دوم کرونا در بروجرد ، بیشتر پذیرش شوندگان ناشی از کرونا در بیمارستان ها افرادی هستند که طی سه یا چهار روز قبل در مراسم ختم یا عروسی شرکت داشته اند.

در یک مراسم ختم ۲۰ نفر بستری شدند و در یک مراسم عروسی نیز خود داماد کرونای مثبت بوده است و شماری از افراد شرکت کننده در مراسم عروسی مبتلا شده اند.

دکتر کاکاوند با اشاره به فرسودگی و خستگی نیروی انسانی بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان گفت: کادر بهداشت و درمان بصورت شبانه روزی در سخت ترین شرایط کار می کند و بسیاری از افراد بهداشت و درمان نیز مبتلا شده اند.

وی افزود : تا کنون تعداد ۹۰ نفر از پرسنل بهداشت و درمان شهرستان بروجرد به کرونا مبتلا شده اند و در مواردی پیش آمده که خود ناقل بیماری بوده اند و عضوی از خانواده خود را از دست داده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد با تاکید بر رعایت دستورالعمل ها گفت: معلوم نیست این شرایط تا کی ادامه دارد و اکنون پرسنل بهداشت و درمان با فرسودگی و خستگی ناشی از کار تمام وقت به سر می برند در حالیکه مردم همچنان می چرخند و این ویروس را انتقال می دهند.

دکتر کاکاوند با تاکید براینکه به یک استراتژی خاصی نیاز داریم مبنی بر اینکه باید چکار کنیم؟! سرمایه ما کجاست؟! برای سه ماه آینده چه در اختیار داریم؟! گفت: امکانات ما و اعم از نیروی انسانی ما دچار فرسودگی و ناامیدی شده است باید به این موارد توجه شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد گفت: بروجرد در لرستان از موقعیت خاصی برخوردار است به دلیل مسافرپذیری بیشتری که دارد و حضور افرادی از استان با وضعیت قرمز خوزستان دراین شهرستان ، میزان ابتلا به کرونا افزایش یافته است.

دکتر کاکاوند افزود: ۲۰ درصد منازل مسکن مهر بروجرد از خوزستان هستند و می توان موج دوم بیماری در لرستان از بروجرد آغاز شد.

وی افزود: اولین موارد ابتلا به کرونا در لرستان از بروجرد بوده است و با اینکه موج اول بیماری در بروجرد مدیریت شد ولی اکنون مجدد با موج دوم مواجه هستیم ؛ هم قربانیان و هم مبتلایان به کرونا را همچنان داریم و مهمترین دلیل گسترش بیماری ، بازگشایی ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است.

دکتر کاکاوند با اشاره به غربالگری ۹۸ درصد مردم در مرحله اول غربالگری در شهرستان بروجرد گفت: در مرحله دوم غربالگری ، ۷۵ درصد ، غربالگری شدند که دراین مرحله غربالگری هدفمند تر بود به اینصورت که در گروه های پرخطر اعم از سالمندان و سایر انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار