جشنواره جابربن حیان در ۱۱۰۰ مدرسه استان تهران برگزار شد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به برنامه ریزی در جهت کشف استعدادهای دانش آموزان با برگزاری جشنواره جابربن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری، اعلام کرد جشنواره مجازی طرح جابربن حیان در یک هزار و ۱۰۰ مدرسه استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
 جشنواره جابربن حیان در ۱۱۰۰ مدرسه استان تهران برگزار شد

به گزارش ایرنا، غلامرضا بختیاری اظهار کرد: جشنواره جابر بن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری با مشارکت بیش از یک هزار و ۱۰۰ مدرسه دوره ابتدایی به منظور ایجاد زمینه و شرایط افزایش انگیزه دانش آموزان در یادگیری و تعمیق، توسعه و کاربست آموخته‌های آنان امسال برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره جابربن حیان، امسال به علت شیوع ویروس کرونا به شکلی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته و به صورت مجازی برگزار شد، افزود: یکی از دستاوردهای ارزشمند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نگاه ویژه به بحث پژوهش در مدارس است که در این راستا اجرای این جشنواره فرصت بسیار خوبی را برای آموزش پژوهش محور در بین دانش آموزان فراهم می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق دانش آموزان به نوآوری و پرورش تفکر خلاق و حل مسئله با فراهم کردن زمینه خودباوری، خلاقیت، پویایی و نشاط در بین دانش آموزان از مهمترین اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

بختیاری کیفیت بخشی و توسعه تکالیف مهارت محور را ضروری دانست و گفت: این جشنواره در بیش از "هزاروصد مدرسه دوره ابتدایی" استان با همکاری فرهنگیان و مشارکت گسترده دانش آموزان به صورت داوطلبانه در پروژه‌های علمی، عید و داستان و طرح خوانش خلاق با ایجاد کانال استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های مختلف دانش آموزی در شاخه های علمی، ادبی و هنری در کانال‌های مدرسه‌ای بارگزاری شده است. نمایشگاه‌های مدرسه‌ای تا پایان خرداد ماه، نمایشگاه‌های منطقه‌ای از اول تا دهم تیرماه و نمایشگاه استانی (http://sapp.ir/jaber۱۳۹۹) از ۲۵ تیر تا ۵ مردادماه در فضای پیامرسان سروش برپا خواهد بود.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار